onsdag 12 november 2008

Bloggtyckande

Jag gillar också att läsa om andras vardagsliv, allra helst om det är lite igenkänningsfaktor på det - och gärna med lite humoristisk knorr (typ Ketchupmamman). För mig är det också rätt så viktigt hur man uttrycker sig. D v s jag är inte riktigt stavningspolis, men talspråk i skrift är inte min kopp té - inte heller särskrivningar. Jag ryyyser. Jag hittade en blogg som jag inte skall länka till nu, för då kanske hon hittar hit och läser mina elaka ord och alla blir ju salig på sin övertygelse om hur allt ska vara - men det var verkligen sms-språk i bloggform. Jag har svårt att skriva sms på det sättet - och att läsa det i en blogg var verkligen en s k rysare...

Jag trodde att jag kanske tyckte att skvaller var rätt så kul också, men bloggskvaller verkar inte falla in under den kategorin eftersom jag inte varit in på "Bloggkommentatorerna" nästan alls.

Allt för kategoriserade bloggar "använder" jag mig bara av - d v s jag läser dem om det är något som jag söker information om. Men, annars så gillar jag nog allmänna bloggar bäst - och de som berör på något sätt. I stil med "Heja Abbe".

Jag kan ta ett exempel "The devil wears" som jag länkar till - hon skriver på ett sätt som jag gillar - hon sätter ofta fingret på saker på ett bra sätt.

Absolut guldkant skriver vardagligt men med knorr. Me like!

Jag gillar också att lära mig saker "under tiden". Små tips och trix och så inblandat, sådant gillar jag också.

Alex Schulman läser jag för att jag kittlas lite av hans provokativa sida och för att jag liksom "vill hänga med" på nästa knäppa påhitt. Lite för att få förfasa mig om det är alldeles uppåt väggarna. Men, där har ni en man som, upplever jag - är otroligt smart och han uttrycker sig oftast väldigt väl. Sedan att han och hans bror går över gränsen rätt så ofta, det är en annan sak.

Ja, så om ni nu undrade vad jag tycker - så tycker jag alltså så här, haha!

Det jobbiga är att jag inte alls lever upp till mina egna ideal - men, what the heck, ni får säga till om ni vill ha något annat av mig!

2 kommentarer:

Nenny sa...

Nyfiken, läser du Fotbollsfrun och Linda Skugge och vad tycker du då om dem?

Såg en insändare, jag tror det var i DN igår, om att hon tyckte att alla som har bloggar med under 100 läsare om dagen genast skulle lägga ner dem och fatta att ingen vill läsa om folks vardag. Detta gjorde mig så provocerad så jag inte ens orkar kommentera, vet inte varför jag skriver det här heller men... *asg*. Kanske ett sätt att bearbeta det på eller nått.

Mamma J sa...

Jag har läst lite av Fotbollsfrun, men det är ingen jag direkt följer. Kanske ska ta och kolla in henne lite mer?

Linda Skugge. Ja, hon är lite åt Alex Schulman-hållet för all del - hon liksom sprätter en massa provokativ dynga runt sig med jämna mellanrum som för att få veta att hon lever genom att folk reagerar. Eller något. Det är effekt-sökeri på hög nivå. Men, jag kan ju lugnt säga att jag blir så provocerad att jag får högre puls bara av att läsa det DU skriver. Måste nog leta reda på den där krönikan... Om inte annat för att se om någon annan kanske redan skrivit det jag vill SKRIKA ;).