onsdag 26 november 2008

Näst sista gympan

Puh, nästa vecka är det sista barngympan och det är inte utan att jag tycker det skall bli rätt så skönt. Killarna älskar för all del sin gympa, men det tär på mig som mamma att åka dit... Eller så här: jag börjar tidigt tidigt för att sluta tidigt för att hinna hämta på två ställen, få i dem lite mellanmål, byta om på dem och köra dem dit. Sedan är mina vildingar de mest otyglade små monster som någonsin äntrat den där gympasalen som tillsammans med sin syster struntar i stort sett i allt vad man säger till dem. Det är inte bara frustrerande för att de bara flänger iväg - de kan ju dessutom skada sig när de på pin kiv slänger sig upp en ribbstol och bara skrattar.

Sedan skall man då hem igen med de nu rätt trötta barnen och under vägen hem se till att de inte somnar. Få i dem lite mat och få dem duschade och i säng innan klockan blir alldeles för mycket. Så, onsdagar är inte mina favoritdagar kan man väl säga. Men, jag har nog inte hjärta att inte låta dem fortsätta nästa termin.

Eller har jag det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härom veckan stod jag en sen kväll och vagg-dansade till José Gonzales med en febrig A i famnen. Han halvt i dvala (A alltså) men inte nog sovande så att jag kunde lägga ner honom, då fick jag ett sånt där lyckligt (faktiskt) "ahaaa-moment" att det HÄR är det som är att vara mamma...

Om du förstår vad det är jag försöker säga. : )

Anonym sa...

Klart du har hjärta till det. Det finns massor med saker som är viktigare än gympa, mammas förstånd t ex!!!*hihi* Närå, visst är det bra med aktiviteter men innan skolåldern tror jag det är vi föräldrar som skapar behovet av 314 aktiviteter i veckan. Däremot är det ju bra med simskola tycker jag, men här är det typ två års kö till det. Har inte grabbarna gympa på dagis? Det har vårt dagis och det är helt suveränt! Kram Anna!

j-sis: ååå så fint du skriver och så rätt du har! Kram Anna!

Mamma J sa...

j-sis: Jag förstår vad du menar. Men, just nu är just de där tillfällena lite väl sällsynta bara. Suck.

AnnaK - ja, vi får se hur vi gör till våren. Det är trots allt bra för dem att öva motoriken o s v, men ja - du har rätt... Och gympa. På dagis? Vissa dagar tar de sig knappt ut. För de haar ju så många småbarn (låter det, men när man verkligen frågar om det så har de inte fler där än på någon annan av avdelningarna..). Ibland blir man trött.