onsdag 5 november 2008

Grattis världen, grattis USA!

Om president Obama verkligen får igenom allt det som Aftonbladet (sanningssägarna nummer 1, haha) säger att han har utlovat så tycker jag att det låter som om det kommer att bli mycket mycket bra!

Hursomhelst så tycker jag det låg en stor vinst i att inte få McCain. Jag tror att världen kommer att må bra av Obama vid makten. Bara nu inte någon inskränkt idiot får dumheter för sig. Det finns alldeles för många sådana...

Hursomhelst, vi i omvärlden tackar USA för en lysande insats under det gångna dygnet. Jag hoppas och tror att Obama är det bästa valet för oss också.

Tänk vad uppspelt man kan vara om man har fått ett nytt, hett efterlängtat jobb. När man gått igenom några olika urvalsprocesser såsom intervjuer och personlighetstest och sedan ringer den blivande chefen och erbjuder en jobbet. Snacka om glad man blir då.

Man kan ju bara gissa hur det känns att gå i mål som folkets val - som en av världens mäktigaste människor. Undrar hur han sover inatt? Undrar om han funderar på vad han har givit sig in på. Om han verkligen kommer att klara det. Att "palla"... Det är ju inte direkt så att man går till chefen och ber om andra arbetsuppgifter efter några månader då, haha. Eller säger upp sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med. Obama blir nog riktigt bra för USA, och för hela världen! Det kunde inte bli ett bättre valresultat. :)