söndag 23 november 2008

Söndag kväll. Redan.

Ja, nog för att jag brukar säga att jag bara har måndagar och fredagar i mina veckor - men den här helgen gick verkligen sjukt fort.

Igår då så var det ju utflykt in till sta´n för att luncha med mormor och morfar (om man ser på det från barnens synvinkel). Vi tog t-banan till D:s jobb sedan och åkte med honom hem. Var hemma i ett par timmar innan vi begav oss på ettårskalas. Kom hem därifrån vid elva. Barnen stöp i säng och sov innan huvudet landat på kudden.

Idag har jag då åkt snowracer med grabbarna när T och D var i stallet, stekt pannkakor till lunch, bakat matbröd (kan ge er receptet vid ett senare tillfälle om ni vill prova - det är både gott och hyfsat enkelt!), tvättat några tvättar, rensat bland skor och kläder i garderoberna i hallen och skapat lite ordning där (som förhoppningsvis består i någon vecka eller så) och packat ner lite grejer till ett par kollegor med söner som är yngre än mina, varit och köpt "adventsklapp" med T, till hennes klass och lagat middag förutom att jag har sett Johanna välja Alex (jaja, vi får väl se hur det går), Nina välja Micke (OK, jag är skeptisk där också) och Anette välja Richard (jag har förståelse för hennes val, även om jag nääästan är benägen att bli en ny ensam trebarnsmamma som söker med tanke på den hon INTE valde, som jag tycker verkar vara en riktig riktig kanon-kille!). Och nu så är det kväller och måndagmorgon imorgon... Om en vecka och en dag så är det december. Var det någon som hängde på, på det? Jag har iallafall lyckats köpa tre julklappar i helgen också. En till T (kanske från någon av killarna) och så från T till M och L. Så, nu har jag börjat. Eller OK då - jag har en julklapp klar i garderoben sedan i somras, också. Men, det tycker jag inte riktigt räknas.. Har ni börjat?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kollade också på Ensam mamma... igår. Kan inte låta bli eftersom jag börjat titta på det,haha! Jag är mest skeptiskt till Johannas val eftersom jag tycker Alex ser ut som och beter sig som en första klassens barnrumpa :-) Hade föredragit Andreas i alla lägen!

Vad gäller julklappar har jag en massa till 2-åringen (bl.a fyndat superfina böcker riktigt billigt på loppis)men bara ett par stycken smågrejor till de andra. Beställde muggar på nätet igår med deras foton på dock:-) Drar mig för att börja springa i leksaksaffärer före jul tillsammans med 100000000 andra stressade föräldrar, blääää!

Anonym sa...

Ojojoj vad dhu hunnit med. Jag blev svettig bara av att läsa. Inte konstigt att din helg rusade iväg....

Vi har bara myst och haft det jättebra jag och Kajsa. Vi hittade en massa roliga klipp på youtube som vi såg länge på. Bl.a. en massa Doctor Snuggles avsnitt. Nostalgist värre - ett av mina favvoprogram som liten och Kajsa gillade också det. Dunderklumpen är ett annat vi såg, men det tyckte hon var lite läskigt.

Julklappar....usch....nu börjar min värsta ångestperiod....jag vet inte om du vet hur väldigt lite jag tycker om julen, men så är det. Riktigt riktigt illa tycker jag om den och har alltså inte ens orkat tänka tanken på julklappar...eller jo det har jag ju...Jesper önskar sig hockeymålvaktsgrejor....JIPPIE! Det är ju nästan gratis...... :)

Mamma J sa...

Orsakullan: Ja, jag tycker preciiis som du om Alex - min känsla är att så fort hon börjar ställa krav så kommer han att dra öronen åt sig och försvinna. Och min gissning vad gällde Nina besannades också när jag såg någon rubrik om att hon var het singel igen... Ja, verkade han vilja eller?! Snacka om att fokusera på fel saker när man tjatar ständigt om att det viktiga är att Steffi får en ny pappa... ÖH?!

Jag ska ju då till Ullared i helgen och sedan tänkte jag försöka handla så mycket det bara går på nätet... Håller med dig om det där svettiga i att gå omkring i cirklar ihop med miljarder andra. Uäääh!

Eva: Åh, Doctor Snuggles! Det går vissa dagar på Barnkanalen också! Lördag kanske? Jag vill minnas att jag också var lite rädd för Dunderklumpen.

Jag hade nog missat att du tyckte så illa om julen, det var tråkigt. Jag tycker rätt bra om den, det enda är väl att mamma julhetsar så väldigt och det gör mig en smula trött! Och ja, hockeyprylar är verkligen inte billiga grejer... :( Du får hoppas han betalar tillbaka sedan (med råge) när han blir NHL-proffs, haha!