lördag 8 november 2008

Tomtarnas verkstad

Man kan nästan tro att vi hade dem här idag, eftersom jag och T har tillverkat julklappar i vårt kök nästan hela dagen. Kan ju inte säga vad vi har gjort eftersom några mottagare finns bland läsarna, men jag kan säga att det blev fint! :)

Killarna har varit till tandläkaren med pappa. Folktandvården här i närheten kör lite jippo när de som sedan sist fyllt 3, skall komma dit för första gången. Det är fiskdamm, ansiktsmålning och lite sådant förutom det vanliga att räkna tänderna och träffa tandläkaren en första gång. Nu var det ju dessvärre inte första gången våra pojkar var där och fick gapa, eftersom de har slagit i sina tänder några gånger tidigare, så... Vi har liksom varit på koll förr. Men men. Jag gillar upplägget och ansträngningen i att få barnen positivt inställda till tandläkarbesök! Så, hem kom en st katt idag - den andre mannen ville inte på villkorsvis måla sig i ansiktet. De hade fått tandborstar, små plastdjur (en ödla och en groda) och klistermärken och sådana där tatueringar. De var mäkta nöjda och när jag frågade om hur många tänder de nu hade, så blev svaret att M hade två och L tre. Tjaaa, jag tror det är lite fler om jag skall vara ärlig (det korrekta svaret var dock 20).

Nu skall jag ansluta till de andra två som sitter och tittar på "Stjärnor på is" - de övriga två tittar på "Tjorven, Båtsman och Moses" i sitt rum, de fick välja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

:-D Nej,det är inte gammalt alls. Men hans ålder var ett bevis på att åren har gått...Trevlig söndag,

Mamma J sa...

Visst är det så. Söt som socker är han dock fortfarande :). Jared Leto pratar vi om, för er som inte är "invigda" ;) - och det faktum att han är född 1971. Ung och vacker alltså, haha!