söndag 9 november 2008

Klantat mig

Har tagit på mig en insamling till en kollega som skall sluta. Imorgon. Hann inte med att köpa presenten under veckan som gick. Skulle göra det i helgen. Kom på det idag. Har glömt pengarna på jobbet, men har koll på hur mycket det kommit in, för all del. Men, ändå. Lite panikartat att komma på det imorse. Så, idag blir det ingen slö söndag med "tittning" på när T rider. Utan istället blir det till att flänga ner till centrumet i närheten och fixa det som fixas skall. Det skall bli en korg med "gotter" - det enda problemet är att jag har jagat korg förr. Och det var inte det lättaste. Så, nu vet ni vad jag och mina söner skall tillbringa de närmaste timmarna med att göra. Auf wiederhören!

2 kommentarer:

Ango sa...

Åh, vad trist! Typiskt att komma på det nu (fast lite tur ändå).
Jaga korg är inget roligt om man inte vet exakt vad man ska ha. Jga gillar därför att man på t ex vissa Hemköp kan beställa en korg, färdig (man säger vad man vill ska ingå på ett ungefär och hur mycket den får kosta, blir perfekt). Även Body shop och liknande butiker har färdiga korgar. Tébutiker (såna där som säljer alla möjliga pryttlar och kakor, choklad och lösviktsté) brukar också kunna fixa underbara korgar på nolltid!
Hoppas du hittar något utan att jaga ihjäl dig!

Kram
/Ango

Mamma J sa...

Jo, det gick bra. Jag konsulterade en kollega och vi kom fram till att vårt andra förslag - en silverlänk att ha runt halsen gick fortare och var enklare. Plus att hon kommit på att han presentats med vin för några år sedan när han fyllde 30 också, så. Då blev det alltså både fort och bra :). Hoppas att han också tycker det imorgon. Och JA suveränt att jag kom på det IDAG vid tandborstningen och inte IMORGON vid densamma...