söndag 23 november 2008

Sol och snö

3 minusgrader och strålande sol - vi gör oss redo för en sväng ut med snowracer och tefat. Underbart!

Fast, man kan ju hoppas att lite andra människor i omgivningen tar tillfället i akt och byter däck, om de nu inte redan gjort det. Ser inte fram emot morgondagen när alla skall till jobbet o s v annars...

Larm om snökaos

Väderprognos

Sedan kan jag inte låta bli att irritera mig lite på fokuset på miljön vs trafiksäkerheten. Vad är viktigast? Att vi värnar miljön till vilket pris som helst - eller att vi finns kvar att njuta av livet i några år till? Jag tycker ju att det inte är något snack om att dubbat trots allt är säkrast. OK för att det i våra trakter är en hel del barmark på en vinter - men, när det smäller till och blir kallt och varmt lite om vartannat så blir det ju ofta glans-is (s k blixthalka)- och vad biter då?

Partiklar i luften

Miljömål

Jag skulle vilja se en jämförelse med hur säkert dubbat vs odubbat är egentligen - när det verkligen gäller, inte miljön - utan i trafiksituationer helt enkelt. Någon som vet var jag kan läsa om det? Som ni säkert förstår kör vi på dubbat.

Inga kommentarer: