torsdag 13 november 2008

Vad är sant

Hittade en blogg som skrivs av en kvinna som är i färd med att publicera en bok. En bok som skall handla om sanningen bakom Liza Marklunds böcker om Mia, som vi väl alla lite till mans har förfasat oss över - det handlar alltså om Gömda och Asyl.

Den sanna berättelsen om hur en man gjorde Mias liv till ett helvete och som tvingade henne och hennes familj på flykt. Sanna och sanna, förresten - det är ju det som är den stora frågan nu.

Läs gärna bloggen från början (och orkar du - lite av kommentarerna också kanske) - den är inte jättelång. Säg sedan om du tänker läsa den där boken eller ej.

Personligen är jag alldeles för nyfiken för att låta bli och eftersom jag på samma gång också kittlas av den här typen av "avslöjanden", så känns det som given läsning för mig i december.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte läst någon av dessa böcker men hört vad de handlar om. Vaddå, är allt bara påhittat eller har Lisa skrivit fel (lögner)?

Ango sa...

Ärligt talat får jag en sur känsla av den där bloggen. Den känns väldigt märklig måste jag säga. Jag har inte läst alla böcker om Mia, bara Gömda tror jag, så jag är inte jätteinsatt i det. Ändå känns bloggen som ett troll som mest vill provocera. Ett troll som inte finns i verkligheten. Jag vet inte, jag läste inte hela, jag slutade när jag tyckte det var för mycket konstigheter.

Kram
/Ango

Mamma J sa...

Det som gör att jag inte tror att det är ett troll är att en av de som kommenterar och verkar känna skribenten väl är en tjej som är bekant/kompis med en kompis till mig. Så, därför tror jag att hon finns på riktigt, faktiskt. Jag skall dock villigt erkänna att jag också undrade först.

Anonym sa...

Jag är sugen på att läsa den. Har läst bloggen och ja.. vad ska man tro egentligen? Jag har läst alla Marklunds böcker om Mia och hennes öde, och jag måste nog medge att jag är för nyfiken för att låta bli att läsa Monicas bok.

Mamma J sa...

Anna: Läste du kommentarerna också?