onsdag 5 november 2008

Många val blir det

Har ju då just tittat på "Bonde söker fru" och lekte med tanken... Om JAG vore någon av de som skulle välja bland de här personerna - vem skulle jag välja? Jag funderade på bondelivet vs hur den som de skall leva ihop med verkar vara och så där. Vad tycker du?

Med risk för att färga dina åsikter om du inte har "bestämt dig" så lanserar jag mina åsikter här: Jag tror att jag hade valt Patrik till Peter iallafall. Han känns liksom mest rejäl och avslappnad i hela sin inställning till livet - och inte så där lite sockersött bögig om man får säga så, mer snygg. Ville är just supersöt men lite valpig - lite åt fjolla-hållet, Fredrik verkar iofs också väldigt sympatisk, men, han är också lite ung... Peter är lite för seg för min smak. Visst, vackra ögon, men SÄG något då! Han kan ju inte stå där som prydnad hela tiden. Han har en hemsk frisyr för övrigt. Så om det inte vore för Patrik så hade jag nog valt Fredrik.

Till Per hade jag nog valt Helena. Hon verkar framåt utan att behöva flamsa hela tiden - kanske inte lika gammal som några av de andra om han nu vill ha barn - och så är hon redan skånsk - rotad liksom. Hos Magnus tror jag på Christel i förlängningen. Emma är för ung. Titta bara på hur det gick för Karl-Petter med alla sina unga tjejer förra gången, som var rädda för att bryta naglarna?! På en bondgård?! Näe, tack. Christel verkar ha ett eget liv liksom, lite mer stabil i ett längre perspektiv. Linn, förr eller senare kommer hon inse hur knäpp han är med sina kommentarer som han har sagt till henne och när det sjunker in så sticker hon.

När det sedan gäller Hanna. Ja, där borde man väl veta bäst eftersom det handlar om en tjej som skall välja en man - men där tycker jag att det är svårast. Herregud de är ju sådana mesproppar allihop - hon säger knappt något och killarna bara hummar och pratar knappt med varandra ens. Hur skall man skaffa sig en bild av dem då?! Men, oavsett så tror jag att jag hade valt Tobias, han har ett snällt leende. Elias är nog bra han också, men njaaa... Jag tror inte att han är av bondgårdsmaterial. Ett tag kanske, men inte sedan. För övrigt tycker jag att de är på tok för unga för att dejta i TV - alltså varför söker en 21-årig tjej en livskamrat i TV? 21 år liksom... Man kan ju knappast kalla det för att vara desperat än. OK för att hon är ensam för att hon köpte en gård ett antal mil från alla kompisar, men ändå?! Jaja...

För övrigt har jag inte kollat in i kommentarsfältet på boken, därnere, så jag vet inte vem som ligger inne med sista kommentaren just nu. Men, jag kan säga att nästa kommentar som kommer in får bli den sista för denna gång. D v s kommentar nr 11. Så, vi får väl se då. Nu ska jag läsa ut den tänkte jag.

5 kommentarer:

enAnnan sa...

Själv ser jag inte Bonde söker fru, men gillar idén att välja partner åt andra! :)
Tänk att få välja ihop några av sina vänner med några andra av sina vänner som man tycker de passar med. Ett himla ansvar - men kul. :)

Hittade hit från ango...kommer tillbaka.

Anonym sa...

Kul för kommentar nr 11 då...*surar i exakt 5 sekunder* ;)

Anonym sa...

äsch.... jag får lägga in exakt 312 kommentarer nästa gång för att förhoppningsvis täcka upp för alla siffror du kan tänka dig använda... *surar också fast i 7 sekunder*

Mamma J sa...

Det kommer fler böcker. Det lovar jag.

Och ja - visst vore det kul att få välja åt lite folk? Jag har iofs inte tussat ihop folk riktigt så där - men minst 4 barn (förutom mina alldeles egna förstås!) finns för att jag har varit inblandad lite grann iallafall. Hehe!

Mamma J sa...

Förresten - enannan - välkommen hit - och tillbaka :).