lördag 22 november 2008

Hektisk lördag

Var hemma igen vid halv ett. Körde, så jag är inte mer än lite trött idag. Det var jättekul! D hade tyvärr inga sådana där t-shirtar kvar längre, så det fick bli helsvart med nitbälte och så touperade jag håret istället för att ta den kli-iga peruken. Lila läppstift och rejält sotade ögon blev pricken över i.

Idag bjuder dagen på en tripp in till sta´n för att luncha med mamma och pappa som är nere med en bussresa för att gå på teater ikväll (jag minns absolut inte vad de skall se). Eftersom D skall jobba, så blir det jag och barnen som tar buss och t-bana in till sta´n. Bara den biten av det hela är ju spännande, tycker de!

Sedan så fyller minsta guddottern 1 år idag också. Det känns helt overkligt att det redan har gått ett helt år sedan den där lilla skruttan gjorde entré. Men, så är det. Så, förlovningsmiddagen skall avnjutas i sällskap med dem ikväll. Ja, jo vi har förlovningsdag idag också, ovanpå allt annat. 12 år.

Skall allt hinnas med, lite slag i slag så där, så måste jag nog ta och sätta fart redan nu. Duscha, frukost - ja, ni vet. Kottungarna sitter framför TV:n och D har sovmorgon (lördagar är hans morgon..) Jag längtar efter att få ta en bloggrunda och kolla vad "alla andra" har bloggat om den senaste tiden, men det hinns inte med just nu heller. Så, jag återkommer!

Inga kommentarer: