måndag 3 november 2008

Sär skrivning

Särskrivning är väl en av de värsta moderna sjukor vi har här i landet? Jag kan inte för mitt liv förstå varför det skall vara så svårt att hålla ihop ord som liksom hänger ihop?!

Ungefär som kollegan som fick ett mail från en person hon hjälpt med en sak.

Han svarade: "Skit bra. Tack för hjälpen."

Kollegan var på vippen - men höll sig - från att svara något i stil med "Det var ju trevligt att det var någon som bryr sig om hur mina tarmar fungerar..."

Återigen - hur svårt kan det vara? Skit svårt antagligen!

3 kommentarer:

Ango sa...

Visst är det irriterande? Ibland kommer jag på mig själv med att ha gjort en särskrivning (när hjärnan går några meter före fingrarna på tangentbordet), och jag blir lika irriterad varenda gång.
Allra värsta särskrivningarna är när det är på skyltar i butiker eller liknande "Kul glass" t ex.

Kram
/Ango

Anonym sa...

Särskrivningar är ju det bästa som finns. Lätt till skratt. :)
/Lisa

enAnnan sa...

Kan inte göra annat än hålla med. Hur svårt KAN det vara??? Man hör ju hur det låter... Och ja det är lika irriterande vare gång. Något för svenska skolan att slå ner på. Tro mig, jag orerar högt för sönerna redan om de ens törs andas en särskrivning.