måndag 24 november 2008

Ska unna mig en kväll i sängen

Skall läsa boken jag hittade på jobbet när jag skulle åka kommunalt häromsistens. Jag startade ju ett litet "bokbord" där före förra sommaren - så lite nu och då fyller folk på med nya böcker. Det är mest jag som gör det - och det är mest andra som tar med sig hem (men det gör mig ingenting just - jag gör det ju för att jag vill omsätta mina böcker istället för att ha dem stående här). Hursomhelst - jag åker ju inte kommunalt så ofta direkt, så när jag nu skulle göra det sist så hade jag inget att läsa med mig (och jag avskyr det ännu mer annars!). Så, jag ryckte åt mig en av de böcker jag inte hade läst - och den är riktigt bra! Så, den jag hade påbörjat (Med havet emellan) har jag lagt åt sidan och nu håller jag då alltså istället på med "Ur dunkla djup" av Helena Brink, en kriminalroman från 2000.

Jag tänkte liksom unna mig att gå och lägga mig och bli så där skönt trött lite tidigare ikväll - för att kanske få känna mig någorlunda utvilad när morgonen randas.

Inga kommentarer: