onsdag 24 juni 2009

Bara bröst och nakna rumpor

Jag köper inte argumentet att bara bröst är något naturligt. Iallafall inte i ett badhus. Varför måste man då ha några badkläder på sig alls? Är inte nakna rumpor, blottade venusberg och lös-släppta penisar lika naturligt då?

Brösten är och har väl alltid varit väldigt sexuellt laddade. Av vilken anledning behöver man visa upp dem nakna i ett badhus? Ok om man nu vill göra det när man solar utomhus för att s a s slippa ränderna - men inne i ett badhus utan tillstymmelse till solstrålning? Och nej, jag tycker inte att det är "upp till varochen" eftersom inte alla har sunt förnuft.

Vad kommer härnäst - nudistbad i alla badhus? Den naturliga konsekvensen borde rimligen bli den.

8 kommentarer:

Tantti sa...

Oj, tror du inte de kommer att få fler manliga besökare nu? Jag håller med - kvinnobröst är sexuellt laddade o ska döljas i ett badhus.

Mamma J sa...

Ja, det talar väl sitt tydliga språk när det är en majoritet (i Aftonbladets undersökning) av männen som tycker att det är ett bra förslag - men en minoritet av kvinnorna.

Jag tycker det ger ganska klara besked om orsaken till att man vill ha topless i badhuset. Inte 17 är det för att alla män vill värna kvinnors rätt att vara naturliga.

Ango sa...

Jag tycker personligen att bröst är bara fettdepåer, och att de är sexuella är en social konstruktion. Jag badade alltid topless förr, och bryr mig inte ett dugg om att andra gör det. Det är ingenting som stör mig. Det som stör mig är istället barbröstade halvfeta karlar som envisas med att inte kunna ta på sig ett linne eller en t-shirt i butiker. Rent äckligt i mitt tycke. Däremot är det väl rätt naturligt att inte ha så mycket på sig när man badar...

Anonym sa...

Sanningen är ju som så att om nakenhet är så naturligt varför går då inte alla helt nakna i vårt varma sommarklimat där många t ex fritidshallicken Blogge påtalar denna naturlighet.Kåta smådrängar som förmodligen aldrig sett en naken kvinna i hela sitt liv mer än på bild och nu jublar som en liten skolunge för detta.

NetRunner

Helena sa...

Jag förstår faktiskt inte varför man ska vara topless på badhuset heller -jag kommer i alla fall aldrig att vara det. TREVLIG SOMMAR!

Mamma J sa...

Ango: Ja, för många kvinnor så är det ju just precis så - men för de allra flesta män så uppfattas absolut inte kvinnobröst på det sättet. Så, jag är inte förvånad över att det är en majoritet av männen som tycker att beslutet är rätt och riktigt. Men, jag håller absolut med dig om det andra också - det ena behöver ju inte utesluta det andra.

Netrunner: Precis så.

Helena: Nej, inte jag heller. Och detsamma, förstås :-)

Helena sa...

Tänkte precis som du när jag läste, VARFÖR???? i hela världen ska man bada topless i ett badhus? Fånigt är min enda kommentar.

Mamma J sa...

Riktigt fånigt är ordet!