tisdag 2 juni 2009

Hemligt ord



Efter att jag och D för ett antal år sedan sett filmen Ghost tillsammans så bestämde vi oss för att vi skulle ha ett hemligt ord (om du som vi gillade filmen - klicka på namnet för en nostalgitripp). Ett ord som inte någon falskt medial person skulle kunna gissa sig till - som skulle vara nyckeln till om den som blivit kvar, skulle veta om det var "på riktigt" som den andra försökte kontakta från andra sidan. Romantiskt trams kanske, men inte desto mindre så känns det bra att ha en sådan liten hemlighet som jag lovar att ingen någonsin kan gissa. Inte ens de som känner oss väldigt väl.

Så, är det jag som blir kvar längst och jag av någon anledning kommer i kontakt med ett medium så kommer jag att veta om han/hon bara försöker lura mig eller om jag verkligen får en hälsning från D. Jag är ju en sådan som tror på ett liv efter detta. På ett eller annat sätt.... Åh, nu vill jag se filmen igen!

Har ni ett hemligt ord?



Och på tal om ovanstående klipp: Är det någon som förstår hur skådespelande män inte får stånd hela tiden när de spelar in laddade scener? Visst, det står massor med folk runtomkring hela tiden medans det filmas och det är klipp hit och klipp dit - men, alla mäns största stolthet är ju inte direkt känd för att hålla sig i styr på kommando och bry sig om sådana saker. Om den tror att det är saker på gång, så tror den att det är saker på gång. Eller är det så att det är en av Hollywoods största hemligheter, att det händer hela tiden men att deras motspelerskor har skrivit på ett avtal om att inte tala om det?

10 kommentarer:

Mie sa...

Ha ha kanske har motspelerskorna duschflaskor med kallt vatten;)

Och visst är den filmen härlig! Länge sen jag såg den nu.

Anonym sa...

Dito!

Maj Korner sa...

De kanske har susp?

Tantti sa...

Åh det är min favoritfilm o vilken bra idé! Ska klura på ett sådant ord elelr en fras med min sambo direkt o japp. Jag har tänkt samma tanke om dessa laddade scener. Hmm....

Maria K sa...

Nej det har vi ju inte, ska genast dyka ner i sängen bredvik maken och prata igenom detta.

Hm vilket ska vi välja...

thebromanders sa...

Haha!! Det där kan man verkligen fundera på ett slag...

Angie sa...

Hahaha om han fick välja ord skulle det säkert bli Storsida! (den är hans hoj från 1947)

Mamma J sa...

Mie: Ja, det kan ju vara förklaringen till att de ofta ser svettiga ut i samma typ av scener. Eller, finns det andra förklaringar till det kanske? Hehe...

Maj: Haha, ja - kanske. Eller någon form av stark tejp *s*

Tantti och Maria: Ja, visst är det en ganska söt idé? Det känns bra att ha den som "utifall att"...

Mz Olsson: Ja, nu har du att grunna på medan du far runt som ett jehu med alla förberedelser...

Angie: Nejmen, det skulle ju vara alldeles för ohemligt. Då skulle ju t o m JAG kunna låtsas vara ett medium och säga Storsida till dig, ju :-).

anna of sweden sa...

Oh, vad den Ghost är bra. Och sorglig!!!

Och oh, vad ni är smarta som har ett eget ord.

Och oh, nu undrar jag också hur det går till. ;)

Mamma J sa...

Haha, det blev många OH - men jag håller med om vartenda ett :-).