tisdag 9 juni 2009

På tal om kladdkaka

Ni vet ju hur jag har tjatat om min gudagoda kladdkaka tidigare? Ja, den är fortfarande en av de bästa - men, sedan igår inte längre DEN bästa. Igår bjöd kollegan C på kladdkakan från himlen. Ja, det går inte att beskriva den på annat sätt. En kladdkaka som fick alla andra att falla i glömska. Det är helt sant att den gav mig gåshud. Jag har naturligtvis bett om receptet. Och jag lovar att återkomma när jag har fått det.

Den var liksom mjuk hela vägen från kanten och in (annars blir ju kanten nästan alltid så hård) och den var så krämig i mitten att jag nästan gick upp i brygga. Gjord på riktig choklad - mörk choklad - och serverad med vaniljglass. Jag åt så att jag nästan hamnade i koma. Inte bra för eventuella dieter med andra ord. Tur att jag har GI-paus.

2 kommentarer:

Ango sa...

Kan man få receptet? Jag ska baka till dagis och fritids (bara personalen) och jag har kommit fram till att det får bli kladdkaka. Är det en kladdkaka från himlen så är det ju inget att diskutera. Behöver baka den imorgon dock..

Angie sa...

Nu längat jag ännu mer efter receptet! *drägglar*