tisdag 30 juni 2009

Jag tänker inte jag tänker inte jag tänker inte

Jag tänker INTE gnälla på värmen. Visst är det varmt. Väldigt varmt till och med. Men, jag har tusen gånger hellre det så här än på något annat sätt så här års!

Så, jag tänker inte falla för det som så många andra bloggare gör - och lite fint klaga över hur svetten rinner och hur man flämtar. Hur man vaknar för tidigt på morgonen för att solen lyser in genom det halvöppna fönstret, som man måste ha öppet för att inte kvävas av både värmeutsöndring av maken intill och väderleken. Jag tänker inte. Jag njuter, svettas, tar en sipp till av vattnet (eller ikväll - en martini med 7up och en massa is) och hoppas att det håller i sig ett bra tag till!

8 kommentarer:

Maj Korner sa...

Jag tycker det känns som jag anpassat mig. Det är varmare härinne än igårkväll och det märks liksom inte.

Martini! Vill ha!

Anna sa...

Men om man inte njuter av värmen då? Får man klaga då? *hihi* Själv dricker jag iskall rosé, så gott!!

Eva sa...

Jag bara njuter...

Mamma J sa...

Jo, man är ju olika. Men, det jag tycker är lite trist är hur sällan vi svenskar är riktigt nöjda.

Är det inte för kallt, så är det för regnigt. Är det int för regnigt så är det för varmt. Och så vidare.

För trots allt - till syvende och sist så är det ju sol och varmt vi vill ha på vår semester.

Angie sa...

Jag har det väldigt gärna så här. Väldigt mycket mer än höst/vinter eller tidig vår. Jag HATAR att frysa.

AnnaK sa...

Fast jag älskar den där värmen som är på våren och hösten, när det liksom är varmt men ändå går att andas. Sen tycker jag att alla årstider har sina fördelar/nackdelar och att vi i Sverige har en väldans tur som har fyra stycken. :)

Helena sa...

Jag älskar också värmen, jag klagar mest på att vi inte har ett dyrt AC-system inkopplat i huset... hahahha

Näää... jag älskar att solen lyser och skiter i att jag inte har semester, och om det blir dåligt på min semester så skiter jag i det också för jag är i alla fall ledig oavsett väder och DET ska jag njuta av då..

Kram på er alla i värmen

Mamma J sa...

Anna: Ja, jag har också alltid sagt precis så - att jag tycker om årstiderna. Men, ju mer jag tänker på det ju mer skulle jag vilja att vintern var bara två månader, hösten två månader, våren två månader och sommaren sex månader :-)

Åh, vilken härligt positiv kommentar, Helena!!