måndag 8 juni 2009

Hemskt

Det är som en ödets ironi.

I vår lokaltidning "Mitt i..." var det för några veckor sedan en artikel i vilken man skrev om det ökande ungdomsvåldet och att det var allt fler tjejgäng som bildats och är ute och slåss. En av experterna uttalade sig något i stil med "det dröjer inte länge förrän en tjej slår ihjäl en annan tjej".

Och så händer det här.

Nu var det visserligen inte ett gäng, men det verkar ändå vara en tjej som ligger bakom.

Hur kan det spåra ur så till den milda grad? Jag har läst en del på nätet om det hela och om den bild som växer fram är sann så vill jag veta hur någon är funtad som både gör en sådan sak och som anstiftar en sådan sak. Hur blev de sådana? Hur undviker jag att mina barn blir sådana? Måste jag stänga in mina barn för att de inte skall utsättas för andra som blivit sådana? Sjukt var ordet.

4 kommentarer:

Taina sa...

Jag läste om det på nätet också. Fattar inte hur det kan gå så snett. Vad är det som gör att vissa tar till våld på detta sätt. Ofattbart eller sjukt som du säger. För visst är samhället sjukt när det finns sådana här människor omkring oss. Man blir ju mörkrädd...

AnnaK sa...

Ofattbart hemskt! Hur blir det sådär? Vad driver dem? Fruktansvärt!!

Angie sa...

Ja du... vad gör man som förälder? Hittar du svaret så köper jag det gärna av dig. Jag inbillar mig att det inte är någon risk för min dam att hamna där, men kan man vara helt säker...?

Mamma J sa...

Ja, det där är en gåta. För man undrar ju om den flickans mamma någonsin trodde att hennes dotter skulle hamna i den situationen. Och om pojkens pappa kunde ana att han son skulle göra något dylikt...