söndag 14 juni 2009

Hemma igen

Härbret som skulle städas, är städat. Kompisarna som skulle fikas, är fikade (nåja, två av tre iallafall). Svågern som skulle grattas, är grattad. Men, allt det här regnet? Det skulle faktiskt inte regnas, hade vi ju bestämt!

Förutom det så har det varit en rätt trist helg.

Hade ju med mig ett extrabarn som kompis till T och de där två, "stora" barnen skulle jag ha behövt punktmarkera. De andra två, "små" barnen har faktiskt funkat bra. Men, de stora har hittat på saker de inte skulle, i stort sett hela tiden. Visst blir man frustrerad när det regnar och man inte kan vara ute precis så som man kanske vill - men måste man för det göra dumheter hela tiden?! Att åka ensam vuxen till en sommarstuga med fyra barn kräver att de är lite självgående. Och jag liksom räknade med att de skulle vara det. Hade jag förstått hur det skulle bli hade jag inte åkt. Så kan man väl summera helgen. Jag är banne mig tröttare idag än innan "semestern"... Suck.

Nu skall jag läsa ikapp för mina många dagar borta från internet.

2 kommentarer:

AnnaK sa...

Trist när det blir så. :(

Mamma J sa...

Det kan man verkligen säga. Det som skulle bli så mysigt blev verkligen inte det.