måndag 15 juni 2009

Nostalgi

När jag var liten fick jag en stor bunt med mammas gamla singlar. Två stycken kommer jag ihåg lite extra. Framför allt denna (som jag osökt kommer att tänka på varje juni) - den är ju så söt!


Den andra hette "Så gick det till när farfar var ung" men, den enda variant jag hittar på Youtube av den låten, är med Eddie Meduza och Ultima Thule och den är så grovt slaktad att jag nästan mår illa. Så där ska det ju inte låta. Suck! På "mitt" original så var minsann konvolutet lila och svartvitt och så var det Yngve Forsells som framförde den.

Ack ja, den nostalgin...

5 kommentarer:

AnnaK sa...

Ååå, nostalgi! "Så gick det till" tyckte jag var asbra minns jag! :) Och du, klart det var Hemglass, tror inte det finns nån annan här i stan. Köpte en mixad påse med en massa olika pinnglassar, perfekt!

Karin sa...

Hejsan! Jag kommer tyvärr inte hem till midsommar, måste jobba =( Men har hört att det kommer åter varje år, vilken tur =) Hälsa alla så gott! Kram kram

MorsanMia sa...

Mitt sommarlov har tösen på en CD och den gälla rösten skär genom mitt huvud varje gång.

Anonym sa...

Hahaha, till och med knastret är med.

Mamma J sa...

Ja, nostalgi på hög nivå!

Och ja, Karin - det kommer åter. År efter år. Kanske att det blir bättre väder till nästa år?!