lördag 27 juni 2009

Nya böcker

Semester stundar om ett par veckor, men före dess har vi en halv vecka ungefär då barnen är på landet med mormor och morfar. Visserligen har vi planer på att hinna städa och fixa en himla massa saker på kvällarna efter jobbet den veckan - men men... Jag nu lagt in en beställning på tre nya böcker som jag om inte annat kommer att hinna läsa under mina fyra veckors ledighet.

(Har dock ännu inte kommit mig för att börja med Mons Callentoft-boken som ligger på nattduksbordet - men, den står först i tur).

De nya böckerna som bör anlända under veckan är:





Åsikter?

Personligen ser jag nog allra mest fram emot den översta eftersom syster J:s kompis öst superlativer över den - och de recensioner som är kopplade till artikeln på Adlibris verkar tycka som hon gör i stort sett allihop. Jag laddar!

6 kommentarer:

AnnaK sa...

Inte börjat med Mons än?? Gå genast och börja läs! ;)

nillas liv på pinnen sa...

Nej, inga åsikter. Men jag skulle vilja läsa Obamas memoarer.
Läckberg har jag läst en av och den tyckte jag inte var något vidare. Bra plot, men tråkiga, ensidiga karaktärer.

Mamma J sa...

Haha, jag har fortfarande inte kommit igång - men kanske ikväll...

Ja, egentligen tycker jag lite som du om Camilla Läckberg, men samtidigt så är hon lagom lättsmält - så jag tar det :-). Jag vet att hon och Mari Jungstedt brukar nämnas ihop - men där har du, tycker jag, en som är etter värre. Jag tycker verkligen inte om Jungstedts fattiga språk. Hennes böcker känns som om de är byggda som en vanlig skoluppsats i 7:an - "Och sedan så... Sedan... Och sedan så..." Hon har rätt bra storys, men är ingen bra storyteller, om man säger så.

akajos sa...

Den första är bra. Den måste du läsa. Den andra är inte så bra som man kan hoppas. Den sista boken är från en tjej som inte kan skriva!

Mamma J sa...

Hmmm, lite lite som jag hade på känn. Men, det får gå - allt behöver inte vara lika bra på stranden, haha!

Anonym sa...

Den första står nu i min bokhylla, tegelsten. Barret gillade den, det uppmuntrar.