torsdag 25 juni 2009

Glömma?!

Jag bara undrar - eftersom det kommer sådana här fruktansvärda rapporter varenda sommar: Hur ofta glömmer föräldrarna sina barn när det inte är så där varmt? Hur ofta sitter det barn instängda i bilar i timtals, men överlever, och därför inte blir "nyhetsstoff"? Det kan ju inte vara så att föräldrar drabbas av någon form av blackout enbart när det är varmt ute? Följderna blir desto mer ödesdigra - men, samtidigt så kan man ju bara gissa hur traumatiskt det måste vara för ett barn att bli bortglömt i en bil i en hel dag. Även om det inte är varmt.

I just det här fallet är det ju lite konstigt också att dagis inte reagerat när barnet inte kom som det skulle. Varför slog ingen larm om det tidigare? Eller larm och larm - varför ringde ingen och frågade?

8 kommentarer:

Maria K sa...

Jag mår så dåligt... Precis som du har jag så många frågor, varför, om osv. Fruktansvärt är det enda jag kan säga, ska gå in till mina små sovande tjejer och viska i deras öra att jag älskar dom.

Så fruktansvärt tragiskt :-(
Ta hand om varandra. KRAM

segsliten sa...

Det hände här i Italien förra året. En mamma glömde sin dotter i bilen när hon gick till jobbet. Jag kan inte säga annat än att jag blir lika illa berörd varje gång.
Kram ☺

Maj Korner sa...

Ja usch så hemskt. Och stackars, stackars pappan.

Mamma J sa...

Ja, visst är det synd om pappan. Men, man kan ju verkligen undra om han var full när han lämnade in det ena barnet och inte det andra på dagis.

Orsakullan sa...

Hur farao kan man glömma sitt eget barn? Ser man inte ungen i bilbarnstolen när man låser och går därifrån? Tycker det är ofattbart...

Maj Korner sa...

Mamma J: Enligt DN och de danska tidningarna var det bara flickan han skulle lämna. Aftonbladet är väl ute och cyklar som vanligt.

http://jp.dk/indland/article1736919.ece

Anonym sa...

Oavsett vad som sägs och skrivs känns det hopplöst innför det faktum att detta lilla liv glömdes bort av sin egna föräldrar ...!?.Tror ta mig fan att världen är rent tokig mellan varven.Hoppas den lilla flickan blev en ängel i himlen med dagarna fulla av bus ...

NetRunner

Mamma J sa...

Netrunner: Ja, visst är det hemskt?