fredag 26 juni 2009

Konstigt

Är det inte lite konstigt när man får tårar i ögonen när man hör att Michael Jackson gått bort? Han som inte spelat så stor roll i mitt liv överhuvudtaget (framför allt inte på senare år) - även om jag alltid tyckt om hans musik? Men, det är väl så - att för det första så tänker man väl på något sätt att sådana där stora stjärnor alltid skall finnas, och så plötsligt så gör de inte det. Dessutom var han ju inte speciellt gammal - och nu är hans barn föräldralösa. För någon mamma verkar det ju inte vara inblandad där. Mina tankar går till dem.

Här är en av mina favoritlåtar med Michael:



Tätt följd av den här:



Lite skillnad på hur han ser ut i de olika klippen.

Det är verkligen ledsamt att tänka på att han aldrig verkade bli nöjd med vem han var - och kunde vila i det. Må han nu iallafall vila i frid.

(Fast, jag måste erkänna att min absolut första tanke när jag hörde rapporterna var att han faktiskt skulle kunna iscensätta alltsammans bara för att "komma undan". Han har ju alltid varit mer eller mindre folkskygg...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

En ny Elvis med andra ord? Jag håller med dej om att jag kände mer än vad jag trodde. Gillade twittret från Fredrik Berging där han vädjande skrev att nu skulle vi minnas honom för hans musik och inget annat. Kanske felciterat men med tanke på hur jävla pissgrinig jag är idag så är Herr Fredrik välkommen att beklaga sej.

Tantti sa...

Samma tanke om iscensättning hade jag... samt tänker på hans barn. Ha en bra helg!

Mamma J sa...

Tandis: Tyvärr är det ju lite svårt att bara komma ihåg honom för hans musik. Våra barn kanske kommer att kunna göra det. Lite i stil med hur jag kommer ihåg Elvis. Jag har ju inga egna minnen av det som eventuellt var skandaler runt honom...

Tantti: Ja, man kan ju inte annat än tänka att "varför kunde man plötsligt se MJ ute "på byn" med barnen omaskerade under våren. Det som typ aldrig hänt förut. Och, det här med att plötsligt vilja ut och turnera igen för att "säga adjö" - som för att väcka lite ny uppmärksamhet runt sin person, för att sedan göra en sådan här sak. Kanske?