lördag 20 september 2008

Andras grejer

Igår blev jag vittne till hur ett barn i en bil (10 år gammal fick jag veta lite senare) kliver ur bilen och dänger upp bildörren i sidan på bilen bredvid (som tur var, var det inte vår bil, för då hade jag blivit skogstokig!). Jag kommenterade det till flickan och hennes mamma att det kanske inte är så lämpligt att öppna dörren in i någon annans bil, varpå mamman replikerar "Det är inte så lätt för våra bildörrar är så tunga." Jag svarade då "Men, sa jag - då får man väl hålla emellan med handen eller hålla emot." Mamman: "Det är inte så lätt när man bara är 10 år..." varpå jag då sa "Vet du? Min dotter får inte öppna bildörren själv om vi parkerar bredvid en annan bil just av den anledningen, utan då får hon vänta tills jag kliver ur och öppnar och håller emot." På det hade mamman inget svar...

Varför är det så att andra människor skall behöva stå ut med att hennes dotter vill kliva ur bilen själv och göra fula uppslagsmärken i deras bilsidor?! Bara för att de vill? Snacka om en abdikerande mamma. Eller helt enkelt fullständigt tanklös.

Inga kommentarer: