söndag 14 september 2008

Jaha, så var helgen till ända...

... och imorgon är det dags att jobba igen. Helt OK om det inte vore för att man alltid är så trött på mornarna. Jag trivs fantastiskt bra på mitt jobb så jag tycker egentligen inte det är så betungande att gå just DIT, men det är ju det där med mornarna...

Äppelgodis tar fort slut hur lång tid de än tar att göra, tyvärr. Men men. Det är värt det iallafall. T har idag också fått baka chokladstjärnor (även om det i vårt fall blev chokladtåg och choklad-dalahästar, vi hittade inte stjärnformarna) - ett superenkelt recept som hon fick tag på för ett tag sedan när Bolibompa-Johan åkte hem till någon Jonathan och de bakade tillsammans. Även om jag var i närheten och gav goda råd och så där, så klarade hon det galant själv förutom att lyfta i och ur plåtarna ur den varma ugnen.

Vidare har jag hunnit tvätta undan en del och varit på kalas med M & L hos deras dagiskompis T som bor alldeles nära här. Det var förstås jätteroligt!

Har för övrigt inte hört så mycket från tennistränaren mer än att han ringde i torsdags precis när jag skulle gå in och köra ett träningspass "Styrka i grupp" på lunchen (oh yes - jag har börjat träna så smått, nu ni!!). Han frågade då om vi kände L (öh, ja - vi skrev ju det i mailet och vid anmälan var de anmälda tillsammans..) och började sedan surra om att han skulle ringa dem och kolla om de kunde byta till T:s grupp. Jag förklarade dock tålmodigt att vi ju redan gått igenom detta, då i början av augusti, och att de inte har möjlighet att byta... Och efter att jag återigen anfört det här med att könsfördelningen ju var mer än lovligt märklig och om de redan är 9 vore det väl bättre med jämna par - 10, så sa han att han skulle konferera med sin kollega i frågan och återkomma till mig dagen efter eller liknande. Jag förstår iofs honom för vad jag förstår så har den nionde flickans mamma tjatat in henne - så egentligen var tanken att det skulle vara 8 i varje grupp (i våras var de 6 i varje). Att då utöka till 10 istället för 6 i en hall som inte är tokstor - tjaa. Jag kan förstå att han/de drar sig för det. Men, nu har de faktiskt klantat till det här från början, så då känns det som att det vore på sin plats att de rättar till det.

Men, som sagt - än har jag inget hört, så vi får väl se vad det blir för besked. Har vi inget hört på tisdag, så åker vi hursomhelst inte dit. Vi avvaktar.

Inga kommentarer: