måndag 15 september 2008

Träning

Imorgon är det dags igen. Jag har ju börjat träna! Jo, det är sant! Vi har möjlighet att lunchträna på arbetstid om arbetet så tillåter och imorgon hoppas jag att arbetet tillåter det, för jag och min kollega har bokat in oss på ett Core-pass på företagets träningsanläggning.

Mycket välbehövligt med tanke på hur magmusklerna i vila ser ut och hur mycket problem jag lätt får med ryggen då. Skall bli skönt - körde samma pass för två veckor sedan också. Det var ett jättebra pass!

I torsdags var jag och en annan kollega och körde "Styrka i grupp". Kanske inte ett superbra pass - men eftersom jag vet med mig att jag verkligen behöver styrketräna och det bara inte händer att jag gör det på egen hand, så kommer jag garanterat att gå på det fler gånger. När det gäller träning är jag i mångt och mycket en flockmänniska. Jag behöver liksom pressen så att jag inte fuskar (har jag berättat att jag inte gärna lägger patiens heller?!) Jag har också lovat samma kollega som var på styrkan med mig, att jag skall följa med och spinna endera dagen. Här skall tanten tightas till!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh vad lyxig att få möjlighet att träna på lunchen. Då har man det ju gjort sen... Jag blir jätteavis. Iofs har jag inte så stora problem att ta mig iväg på kvällen heller, men det skulle ändå vara skönt.

Allt det du har planer på nu är mitt bästa; styrketräning, core-träning och SPINNING!! Sen har jag ju ki-box också som en favorit. Lycka till!

Mamma J sa...

Det finns visst någon form av boxning på vår träningsanläggning också. Någon kollega har föreslagit det. Men, jag avvaktar. Jag tänker mig att man bör vara lite mer "fit" än vad jag är innan. Så, det får bli en något senare fråga. Tror jag.