måndag 8 september 2008

Äntligen!!!

Nu funkar vår älskade dator igen - och jag fick första tjing att surfa - och blogga. Fast, han bloggar ju inte - vad jag vet :).

Det är märkligt hur mycket man hänger upp sitt liv på att ha en fungerande dator.

Vaddå, jag kollar ju typ aldrig på vädret på TV - jag kollar smhi.se innan jag förbereder morgondagens kläder.

Vi köper ju aldrig en tidning - utan läser bara på nätet. Och vi har avbeställt alla telefonkataloger. Inte heller har vi i normala fall en busstidtabell hemma.

Så, när datorn havererar så blir man rätt ställd på många sätt.

Men, nu gott folk är jag tillbaka! Nu skall jag surfa runt i en intensiv timme, sedan skall jag göra mig iordning. Kollegan som skulle ha börjat 6 ringde just och mådde inte så bra, så jag rycker ut en timme tidigare imorgon bitti. Vad gör man inte? Rätt så skönt för all del, då slutar man ju en timme tidigare.

Sedan börjar T:s tennis imorgon kväll - knasig tid för all del, 19:20-20:00 - men den här veckan jobbar D till 17, så han hinner hem för att ta henne dit och därifrån. Och på onsdag börjar grabbarnas gympa. Jag känner mig lite småstressad för den här första veckan - uppstarten på aktivitetshösten eller hur man skall säga. Jag tror egentligen inte att det kommer att bli så krångligt att få till det senare, men första veckan innan allt sitter tycker jag känns lite "sådär". Så, jag ser fram emot kommande helg.

Och ja, vi hade jättekul i lördags - även om jag hade förväntat mig lite mer "jippo" om man säger så. Nu kändes det mest som en "vanlig" klubb-spelning. Men, vi var ett gäng från jobbet som hade kul ihop och P, vår kompis keyboardisten, var jätteglad för att vi kom. Så, på det hela taget var det en lyckad kväll!

Nu ska jag ge mig ut och kolla vad alla andra bloggat om när jag varit bortkopplad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ääääntligen!!! Jag och cyberspace har saknat dig! Kram!