söndag 28 september 2008

Delaktighet => ansvar?

Efter en dryg timme i solen på skolgården med M & L medan D & T var i stallet, har vi nu ätit en rätt så sen lunch och nu skall jag och M & L röja i deras rum. Måste se till att de är med, för jag vill inte hamna i det grannen L hamnade i. När sonen T som är en av M & L:s bästa kompisar och ett knappt år äldre än dem sa till henne att "han behövde minsann inte städa sitt rum själv, för han var för liten..."

Vis av andras misstag blir det nu en gruppaktivitet i detta hus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vad gott receptet lät som du gav mig... Tyvärr hade jag glömt bort att jag frågade efter tips i bloggen så när jag storhandlade igår så köpte jag pepparbiff och pepparsås (som vi alltid äter :-) Så det blir nog det imorgon om jag inte hinner in och handla imorgon. Men jag ska definitivt prova laxreceptet... Jag har ju en fiskarsambo så lax finns det nästan alltid i frysen... :-)

Ango sa...

Det där är skrämmande, hur lite en del barn behöver göra hemma. Min bonusson, nu nästan 17 år gammal, hade en kompis som när han var 14 fortfarande hade en mamma som städade allt, tvättade allt osv. När han böev stor skulle han skaffa en tjej som fixade allt sånt eftersom tjejer ändå gillade det...
Här får alla tre städa. Inga diskussioner. Man hjälper till efter förmåga såklart, eftersom alla är med och grisa ner!

Kram
/Ango