måndag 22 september 2008

Oväntat möte

På dagens begivenhet - introdag för nyanställda på mitt nya (?) jobb råkade jag springa på en storebror till en av mina gamla klasskompisar från Falun! M och jag gick i samma klass i 6:an - 9:an och jag har nog inte sett honom sedan återträffen 10 år efter vi gick ut 9:an, vilket ju är ett antal år sedan. Storebrorsan har jag nog inte sett på ännu längre.. Men, jag är lite konstig så där, för jag lagrar väldigt mycket info inne i mitt huvud - och tydligen så hade jag info om H, M:s storebror - och hur han såg ut. Först ringde ingen klocka alls - men när han satte sig alldeles ensam vid fikat och vi förbarmade oss och satte oss med honom (eller något) så bara slog det mig "Men! Det måste vara M:s storebror!" och si det var det...

Då tycker jag faktiskt att världen är rätt så liten.

Precis som när vi var på After Work i somras och jag fick klart för mig att en av kollegorna (inte på samma avdelning men inom samma sektion eller hur man skall säga)bodde på samma ställe som en fd klasskompis till mig från marknadsföringsutbildningen jag gick när jag först flyttade till storsta´n. Jag reflekterade inte över att de bar samma efternamn förrän han sa sa att han kände henne väl eftersom hon ju är hans kusin! Hehe. Kanske att världen inte är fullt lika "liten" som i det första exemplet, men ganska nära.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Kul! Jag kan däremot inte hitta honom i min minnesbank. Alltså jag minns ju att han hade en storebror, men hittar inte hans utseende, känns också lite konstigt. Men jag vet ju att du lagrar på ALLT! Du är fenomenal!

Mamma J sa...

Vet du - jag lovar dig att om du såg honom så skulle du säga "Javisstja!"