söndag 18 januari 2009

En bättre dag. Förhoppningsvis

L är det fullt fart på igen idag - men T är fortfarande en slagen hjältinna. Ont i magen och lite högre feber idag än igår. Alvedonet tar inte så mycket, tyvärr.

D har åkt iväg och tränat en sväng. Jag skall väl ta och trolla fram någon form av lunch - frukosten blev en vitaminboostad fruktdrink med passionsfrukt, apelsin, banan, kiwi och vindruvor + smörgås. Tyckte att det var ett bra sätt att få i de som behövde både vätska och lite annat nyttigt. T har dock bara fått i sig lite av det. Men, allt är bättre än BARA vatten...

Och det är som Ango skrev - att jag har heller inte varit med om maken till sjuk januari. Nu iofs har vi bara hunnit halvvägs i månaden, men vi har redan varit sjuka i två omgångar (och då skall ni veta att under hela hösten var vi hemma två vabbdagar var, jag och D - totalt!). Och så hör jag då om alla barnen i T:s klass (de har varit som de 10 små negerpojkarna den senaste tiden), våra kompisar 5-barnsfamiljen, T:s gudfars familj, Ango, Orsakullan och AnnaK för att bara nämna några av de sjukdomshärjade familjerna. Helt sanslöst är ordet!!! Alla är sjuka. Nästan hela tiden! Och det värsta är ju att när man väl har börjat, så är man lite mer mottaglig för nya baciller. Så...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad töligt det är! Och som du säger, är man redan nedsatt så är det lätt att andra bakterier och virus letar sig in. Stackars T, inte kul med feber. Tips på att få ned febern: hålla rummet svalt, blöta handdukar på panna, handleder, fötter och tunna kläder. Glass brukar vara poppis också. ;) Krya på er! Kram!

Nenny sa...

Jag vågar knappt pipa att jag tycker synd om er för då hittar väl baciluskerna hit och vi gör allt för att hålla oss friska liite till(ska försöka klara oss förbi nästa söndag iallafall så kalaset är överstökat).

Anonym sa...

Jaa, visst är det dryyygt!!! Själv är jag dunderrosslig fortfarande och hostar och snorar men just nu är barnen friska, peppar peppar... Jag hade EN vab-dag i höstas så det är väl "straffet" för att vi varit så friska hittills. Bläääää! Krya på er!

Ango sa...

Det känns som man gjort något riktigt hemskt mot någon (någon "sjukgud" eller nåt ;)) eftersom ungarna ska vara konstant sjuka.
Trots allt känner jag mig hyfsat vid gott mod. Kanske för att jag inte är sjuk själv (ännu i alla fall).

Kram
/Ango