söndag 4 januari 2009

Kallt och vackert

Här är riktigt kallt idag, närmare 10 minusgrader (den där temp-mätaren intill här är inte riktigt korrekt eftersom vår kommun inte finns att välja...). Solen strålar från en klarblå himmel och egentligen skulle man vilja åka till Lida och åka pulka och grilla korv. Min franske chef uppmärksammade mig på att de har snökanon där, så även om det inte ligger just något på marken häromkring (det är mest rimfrost på rimfrost, typ) - så finns det rejält med snö där. Men, vi har lite annat på programmet idag så det får inte plats i vår dagsplanering idag. För den delen är -10 kanske lite väl kallt för att vara ute i flera timmar.

Vi kommer att äta minipizzor allihop här idag - eftersom det blev så mycket ingredienser över och vi tänkte att killarna inkl systersonen med lillebror och mamma som kommer idag - kan tänkas tycka att det är kul att göra egen pizza också. Rester när de är som bäst (även om det inte är oxfilé denna gång då, höhö!).

Från den 7 januari så skall vi dock återgå till lite mer vanlig mat - blodpudding och pannkakor, mjölk att dricka och inget godis. Men, än så länge mumsar vi på, haha!

5 kommentarer:

Ango sa...

Vi har också riktigt kallt idag. Ca -14 grader är det. Trots kylan är det vackert. Massor av kritvit snö och strålande sol från en klarblå himmel. Helt fantastiskt vackert. Tyvärr är ju båda tjejerna sjuka nu, så det blir inga uteaktiviteter för oss idag. Vi får stanna inne och titta på det vackra vädret istället (då fryser man ju inte i alla fall ;)).

Kram
/Ango

Lina Nyberg sa...

Jag ska bräcka er allihop: Utanför vårt fönster är det TJUGO minusgrader. Det ni!

Anonym sa...

Här är det -18 grader. Rester är bra grejjer! Vi mumsar också någon vecka till innan vi tar tag i vardagen. *hihi* Här blir det kyckling, potatis och gräddsås i dag. K:s bror är här och hälsar på så bröderna spelar spel och barnen tittar på. Jag har varit och inhandlat lite nya gardiner, en filt och nya kuddöverdrag på Jysks rea, det blev nästan gratis ju! :) Ha en fin söndag, kram!

Anonym sa...

Jag slår er allihop med -25 grader i Orsa! Det är ruskigt galet kallt!! Tur att det är varmt inomhus.

Anonym sa...

Jag kan ju inte vara med i toppen av tävlingen men jag slår dig J i alla fall.... -14.9 hade vi imorse, nu på kvällen när jag skulle lägga mig stod det -16.1
Huhuhuhu... hoppas att det stiger imorgon, vi har planer på att åka skridskor imorgon med ett gäng kompisar, grilla och ha det skönt...