söndag 18 januari 2009

Mattips

Har du idétorka? Är superless på alla era gamla uttjatade maträtter? Då är vi två.

Men, i torsdags gjorde jag en ny maträtt som jag fått tips på av min kollega A.

Det blev verkligen jättegott och var superenkelt:

Fräs rätt så mycket curry i smör i en stekpanna tills det börjar dofta. Släng i köttfärs (sisådär 600 gram eller något) som du bryner. Häll i en burk med Campbells Tomatsoppa + en burk vatten. Koka ihop.

Serveras med ris, rostade kokosflingor och cashewnötter (A:s familj brukar också ha jordnötter). Gott blev det!!!

Jag har förresten skaffat mig en ny etikett "Recept" - och så har jag "taggat" om alla gamla inlägg - en del heter fortfarande bara "Matprat", men när det finns ett recept med så har det fått den etiketten också. Så, nu kan ni om ni vill lätt söka efter recept hos mig genom att klicka på etikettlistan en bit ner till höger. Då får du fram de inlägg som kan vara aktuella. Än är de inte såå många - men jag tänkte att jag skulle bli flitigare med de små tips jag har.

1 kommentar:

Ango sa...

Ja, fy tusan vad trött man blir på mat ibland. Jag har känt på senare tid att när man (vi i alla fall) lagar mat så fastnar man i "nya-smaker-fällan" och så glömmer man bort gammal hederlig mat, sån jag åt när jag var liten. Det har vi ändrat på så nu äter vi kåldolmar, kålpudding, kalops och dillkött (bl a) lite oftare.
Eftersom maken är allergisk mot fisk och skaldjur blir det alltid kött i någon form hemma hos oss, och jag blir såååå trött på det, men nu känns det lite bättre.
Jag tänkte inföliva lite soppor och sånt också. En minestrone eller gulasch är gott när det är kallt och ruggigt ute.

Kram
/Ango