lördag 17 januari 2009

Julgransplundring

Dagen idag bjuder på en tripp till "Granngården" för D & T som skall kolla in utbudet av bl a ridbyxor (hon fick presentkort i födelsedagspresent) och sedan är det julgransplundring i T:s skola. Ett trevligt arrangemang med fiskdamm och våffelförsäljning bland annat.

M & L började morgonen med frukost på sängen, eftersom de önskat sig det sedan T fick det på sin födelsedag. En mugg med O´boy och en smörgås fick räcka - resten fick avnjutas vid vanligt bord.

Ang "Let´s Dance" igår. Det var svårt att sia om vem som skulle åka ut, även om Linda var rätt väntad eftersom folk liksom inte känner igen henne längre. Men, annars så satt jag nästan och retade mig på hur många det är som är verkligt verkligt kassa - det är rätt många Lasse Brandeby i år, om man säger så. Kitty är en katastrof, George må vara trevlig men någon vidare dansare är han inte, Hasse Aro - need I say more, Isabella är pinsam, CarlJan ett skämt för att inte tala om kylskåpet Elisabeth Höglund... Riktigt dålig standard, rakt av.

Nåja, ha en bra dag i solen och kylan alla!

3 kommentarer:

Ango sa...

Ja, jag känner detsamma. Nu missade vi nästan hela Let's dance igår så vi såg bara 3 danser eller nåt sånt (vi såg från Kitty och framåt).
Jag tror som dig med Linda. De som tittar på programmet är relativt unga (många av dem) och de har inte en blekaste om vem hon är. Även när hon var aktiv var hon lite av en doldis.
Det känns lite som de har varit tvungna att ta av "doldiskändisar" i år. Ingen riktigt folkkär, och inte många som är "populära" idag. Visst Aro är aktiv idag, Bagge är nykändis så att säga (men hon är ju duktig). En bloggare? En fd boxare? En krögare? Fanns det verkligen inga andra att fråga?
Tror det tappar många tittar i år.

Kram
/Ango

Anonym sa...

Av de äldre som tittar och de få av de som röstar kommer ju ihåg att Linda dopade sig också... Av den anledningen skulle jag aldrig komma på tanken att rösta på henne.
Jag såg inte programmet igår för jag jobbade men jag känner lite likadant att det är otroligt dålig standard, men det kanske blir bättre.

Mamma J sa...

Ja, visst gjorde hon? Jag hade bestämt för mig det också. Inte var hon speciellt sympatisk heller, så.

Men, nu vill jag verkligen slippa Kitty nästa gång. Hon är ju så oerhört pinsam att hon bara måste förstå att hon riskerar att göra sig omöjlig på flera plan om hon inte hejdar sig. Det är inte bara vi gräsrötter som kanske tycker att hon går för långt.

Det finns ju olika sätt att gå för långt, eller hur? Hennes sätt kan banne mig inte tilltala någon?!