torsdag 1 januari 2009

Många bra - ensamma bäst

Ja, så skulle man kunna sammanfatta det hela, faktiskt.

Vi har haft det supertrevligt med våra gäster. Vi sjöng Singstar så jag är helt hes, halva natten. Jag gick och lade mig vid 3 - de andra hängde nog i någon timme till. Alla barn var vakna vid tolvslaget - de allra minsta hade dock gått och lagt sig ett tag innan men inte somnat, så jag plockade upp dem och ställde dem vid ett fönster vid själva tolvslaget. De andra gick ut och tittade - vi körde fyrverkerititt via fönster och så öppnade vi fönstret lite då och då för att höra allt dunder och brak.

Sedan fick alla barn gå och lägga sig och föräldrarna började gala. Jag fick lägga ner lite tidigare än de andra för att ha någon röst alls kvar. Skall ju faktiskt jobba imorgon.

Men, med anledning av det jag nämnde ovan. Det kan inte hjälpas - jag hade nog ändå föredragit ett nyår i stil med det vi hade förra nyårsafton då vi dukade fint och klädde upp oss, bara vi. Killarna lades tidigare än denna gång (efter maten typ) och efter tolvslaget gick vi och lade oss alla tre efter sedvanliga skålar o s v. När man som vi, firar jul med rätt många människor omkring sig, och därefter har upprepade födelsedagsfiranden - som D:s lillasyster och så T:s tjejkalas + vanligt födelsedagskalas bara staplade på varandra - då är det ett underskattat nöje att bara mysa tillsammans, bara vi. Lite lugnare, lite skönare.

Så, jag säger bara det - så får det bli igen nästa gång. Lugnt och stilla.

GOD FORTSÄTTNING!

Inga kommentarer: