tisdag 13 januari 2009

Jag är kär!

En gång för länge sedan provade jag sushi för första, och hittills enda gången. Ja, hittills fram till idag. Jag blev inte vare sig avskräckt eller frälst. Det var OK, tyckte jag.

Men, jag har ju hört om alla andra som blir antingen tokfrälsta eller avskyr det så... Idag var det dags att prova igen. En av kollegorna har ju gått och blivit just tokfrälst så.

Och nu - är vi två! Åh, vad det är gott!

Jag smällde i mig en 13-bitars utan att blinka. De hade gjort en "nybörjarlåda" till mig - med "bara" lax, räkor och så någon vit fisk (vet någon vad det kan ha varit?) förutom sådana där små rullar med sjögräs (?) utanpå och ris, lax, avocado och gurka inuti. Sådan låda vill jag ha varje gång! Jag längtar redan till nästa gång, men har lovat mig själv att inte äta det för ofta - är rädd för att det är sådan mat man kan tröttna på. Och det vill jag verkligen inte. Men inte desto mindre - det suger rejält i min nyupptäckta sushi-tarm. Yummi!!

11 kommentarer:

Ango sa...

Jag har aldrig testat sushi, jag har inte vågat. Egentligen borde jag testa, för jag älskar ju sill och sushi kan väl inte vara värre än det ;).

Kram
/Ango

Anonym sa...

Mmmmm, så gott. Älskar det, kan t.o.m. säga att jag TOK ÄLSKAR sushi.

Anonym sa...

I told you so... :-)
Ser fram emot fler sushidejter.
//Tokfrälsta kollegan

Anonym sa...

Jamen...det är ju DET jag har sagt HELA TIDEN!! Men somliga är ju segare än kola... ; )

Gottgottigottgott!


P.s: En gång i veckan tycker jag funkar som "förattintebliless-begränsning". Både för smaklökar och plånbok. d.s.

Patrik sa...

Kan rekommendera an riktigt intressant artikel om sushi i Vanity Fair:
http://www.vanityfair.com/culture/features/2007/06/sushi200706
Fascinerande lasning (men lite lang...).

Anonym sa...

Jag har inte vågat prova än, men jag tycker det ser gott ut!

Orsakullan sa...

Jag tycker det är superäckligt men jag har å andra sidan bara ätit det en gång. Kanske ska pröva en gång till dådå... Välkommen in och hämta en sak på min blogg!!

Nenny sa...

Här kommer en till som är tokfrälst i sushi, jag skulle nog kunna äta det två gånger i veckan utan att tröttna. Bilden får mig att överväga sushi till lunch i morgon...

Anonym sa...

Hehe, det blev sushi till middag här idag...

(barnen fick lasagne dock)


P.s: Vad kallas det där när man gör smygreklam för en produkt..?? När kameran i en film dröjer kvar ögonblicket för länge vid en logotype... d.s.

Mamma J sa...

Produktplacering

Anonym sa...

Heeeeeej!

Nu har jag hittat in till dig och det lilla jag läst gillar jag skarpt så du ligger numera som favorit och jag hoppas hälsa på dig här snart igen!

Kul att du lärt dig tycka om sushi, här är en till frälst :-)

Kramar från Klacken