måndag 26 januari 2009

Tisdagarna med Morrie


Kan ni förstå? Jag kom på, idag - igen, att jag skulle försöka få tag på en "Tisdagarna med Morrie" till mig själv. Att ha kvar. Det började egentligen med att jag kom på ytterligare en person jag skulle vilja ge den till. Och så utvecklades det till att jag nog skulle köpa på mig ett gäng och den HÄR gången skulle jag spara en till mig själv och inte ge bort "den sista" som tidigare.

Det är en av mina absoluta favoritböcker, som jag har givit bort till jättemånga människor, just för att jag tycker den är så otroligt bra. Så himla klok. Och som passar till så många olika typer av människor. Den talar liksom till alla. Och jag har läst den flera flera gånger. Känner att jag vill läsa den igen. Och igen.

Jag har lånat ut (och inte fått tillbaka) och givit bort varenda en jag har haft och nu tänkte jag till slut: Jag måste ha en hemma! Som jag skall hålla hårt i.

Och till min stora sorg - den har utgått ur sortimentet! Adlibris och Bokus säger samma sak båda två. Och Månpocket som "gav ut" den - också. Vad gör jag nu då?!?!

Jag måste ju ha en.

7 kommentarer:

Ango sa...

Kan du tänka dig en begagnad pocket? Jag har den i så fall, och skulle lotta ut den bland mina läsare om ett par veckor, men jag kan skicka den till dig istälet i så fall.

Kram
/Ango

Mamma J sa...

Åh Ango! Ja! Det spelar ingen som helst roll om den är begagnad. Absolut inte. Det är inte omslaget som räknas ju :). Orden är ju desamma.

Haha, enda gången jag vinner på lotteri är det i förväg - på "fusk" :).

Ango sa...

Maila din adress till mig (a-c.tibblin@telia.com) så postar jag den omedelbums.

Mamma J sa...

Du är en ängel! Tack snälla snälla snälla!!!

Anonym sa...

Jag har inte läst den men tror jag sett den på loppis några gånger! Kanske ska låna den på biblioteket om den är så bra som folk säger!

Mamma J sa...

Jaaa, gör det! Den liksom får en att stanna upp och tänka efter. Vad är viktigt. Vad vill jag. O s v.

Anonym sa...

Jag har också läst den boken och den är fantastisk. Jag har den hemma så det finns en här också om du skulle vilja ha den :-)