måndag 17 augusti 2009

Djungel

Mitt liv är sannerligen inte lätt.

Skulle ju idag, på väg hem, stanna på en elaffär och liksom bara köpa med mig en platt-tång hem. Lite snabbt så där. Det enda jag egentligen visste var att jag absolut ville ha med kam. Resten tänkte jag - det ger sig. Det kan väl inte vara så svårt?

Eh, kan det inte?!

Det var ju rena rama djungeln med nanoteknologi varvat med keramikplattor och extra långa plattor och speciella för färgat hår och någon för både vått och torrt hår o s v. Och inte en enda hade kam! Men, alltså!

Det hade ju kunnat bli väldigt enkelt om jag stått kvar där en stund till - och slitit mitt hår. Då hade ju problemet varit löst, för då hade jag inget hår kvar att platta ut. Suck.

Någon som har lust att tala om för mig vad det är man skall ha?

10 kommentarer:

Lina sa...

Det enda jag vet är det ska vara keramiska plattor.

Maj Korner sa...

Jag tycker man ska ha lockigt hår!

Nenny sa...

Du tror inte du kan lösa detta problem snabbt och enkelt, precis som med filmen. Surfa runt lite och beställ en nånstans efter att ha läst lite omdömen.

Mamma J sa...

Lina: Tack för tips!

Maj: Jamen, alltså - ja, jag vet att jag ställde frågan så, haha! Men, jag vill ju inte haaa lockigt hår! Iallafall inte jämt. Omväxling förnöjer.

Nenny: Ja, det skulle ju vara det bästa. Men, var hittar man lite omdömen? Jag litar ju inte på precis vemsomhelst heller, haha!!

Tantti sa...

Jag vet inte, men jag gillar de som blir varma snabbt eftersom jag vill ha saker gjorda snabbt.

Mamma J sa...

Nu har jag surfat runt lite. Vad säger ni om en OBH Nordica 3085? Hmmm, jag skall fundera lite till... Kanske jag borde satsa på en för vått hår också. Jag som alltid har bråttom på mornarna och är trött. Väldigt trött. Och börjar hyfsat tidigt oftast.

Taina sa...

Ingen aaaaaning! Dottern plattar sitt hår och jag vet inte alls hur det går till ens. Röstar för lockigt :D

Eva sa...

Emmas älskade plattång hittades igår på hennes golv - död, trasig, helt av, helt kaputt, söndertrampad och ooootroligt saknad. Således måste en ny plattång inhandlas och det som vi finner viktigt är: att värmeplattorna är blanka och liksom glider lätt på håret (hennes hade blanka plattor och min har liksom lite sträva och det är INTE lika bra) och att den blir tillräckligt varm.

Hennes var en OBH Nordica Björn Axén Tool, http://www.obhnordica.se/Default.aspx?ID=86&ProductID=2293, hennes är några år gammal, men denna är snarlik.

Min är en billig som jag nu inte minns riktigt vad det är för märke på, OBH eller Babyliss.

Jag rekommenderar att du inte köper en för billig, då är den nog inte bra....

Lycka till i plattångsdjungeln...

Eva sa...

Har kollat upp min billiga, dåliga. Den heter Babyliss Ceraminc C66. Den är smalare än Emmas och jag rekommenderar en bredare variant.

Anonym sa...

Ja, formentlig sa det er