tisdag 18 augusti 2009

Premiär!

Jag har gjort det.

Jag har köpt en sak på Tradera!

Syster J tipsade mig om att det fanns en plattång av samma märke och modell som hennes på Tradera. Och hennes passade mitt hår helt perfekt, så jag blev genast mycket intresserad.

Bara ett problem: Jag hade inget konto. Och att få sina kontouppgifter kan ta upp till 48 timmar. Man kan inte lägga ett bud utan kontouppgifter.

Men, så kom jag att tänka på min kollega R som jämt pratar om hur hon fyndar än det ena och än det andra på Tradera. Så, jag tog och ringde henne och frågade om inte hon kunde lägga ett bud åt mig. Hon var tyvärr datorlös i hemmet för närvarande - så snäll som hon verkligen är, så fick jag låna hennes inlogg. Och vann budgivningen!

Så, nu skall bara alla de praktiska sakerna lösa sig så kommer jag förhoppningsvis ha en riktigt bra plattång MED KAM och rätt så breda plattor hemma hos mig!

Oh yes!

(Det jobbiga är att jag väl nu har öppnat dörren för alldeles för många vilda klickningar eftersom jag ju KOMMER att få egna inloggningsuppgifter så småningom - jag hann ju beställa dem innan jag insåg att det skulle ta tid att få dem. Och är det billigt så känns det ju nästan gratis. Farligt!)

5 kommentarer:

Orsakullan sa...

Jag är en hängiven traderare, både säljer och köper massor periodvis. Det är kanon - har aldrig blivit lurad heller. Kan hitta SÅÅ mycket fina saker! Har du väl börjat är du fast...

Lina sa...

Vem utav er är det då som har MIN platttång??

Taina sa...

Måste erkänna. Jag har varit inne på Tradera men ALDRIG lagt nåt bud trots bra produkter. Maken har däremot köpt prylar där.

Men se upp så du inte fastnar :D

Mamma J sa...

Orsakullan: Jag skall försöka hålla mig. Även om jag är medveten om att det finns en stor risk för att det blir svårt...

Lina: Eh... That´ll be me... Men, den är inte så särskilt bra... Man måste dra massor med gånger för att få det rakt och så håller inte resultatet speciellt länge. Iallafall inte på mitt hår. Säg till om/när du vill ha den tillbaka!

Taina: Nej, jag har ju stått emot länge. Nu får vi se hur det går ;-)

Anonym sa...

Oj, Tradera är en guldgruva. Men, som sagt, det är lätt att för-ivra sej.. Jag har gjort kalasfynd där! /Tess