lördag 8 augusti 2009

Tvillingkläder

Fick ett mail från en människa som sett en gammal gammal annons som jag lagt ut på ett föräldraforum om försäljning av tvillingkläder i strl 50-68. Hmmm, kan väl säga att trots att den är stämplad med oktober, så tror jag inte det var oktober förra året direkt. Men, det spelar ingen roll - den väckte hennes intresse och hon frågade om jag nu kanske hade lite större kläder att sälja. Jippie, sa jag. Jippie, sa D som har tjatat på mig att rensa ur grabbarnas garderober + ta hand om det jag rensat ur tidigare. Jag har givit bort jättemycket till kollegor som fått små barn - men där går ju liksom bara en av varje om jag har likadana av en del grejer. Den här tjejen hon var ju intresserad av precis det jag har - dubbelt av allt, och både lika och olika. Så, ikväll har jag varvat kalasförberedelser (barnkalas för totalt 10 barn imorgon) med att skriva listor över det jag packat ner i en låda. Fotat en del har jag också gjort. Sedan tänkte jag skriva in listan på datorn och maila över den och bilderna med ett förslag på ett pris. Jag har för avsikt att inte dela upp så att hon får välja den tröjan men inte den o s v - utan det blir ett paket. Allt eller inget. Jag orkar faktiskt inte hålla på med administrationen. Dessutom så bor hon inom rimligt avstånd så hon kommer att få hämta. Jag skickar nämligen inte heller - det är så erbarmligt bängligt, så det besväret gör jag mig helt enkelt inte. Leker med tanken att hon blir så nöjd att jag får bli hennes hovleverantör av tvillingkläder sedan - och vips så blev jag av med allt vartefter hela tiden i fortsättningen. Bara så där. Man kan ju få hoppas.

Inga kommentarer: