måndag 17 augusti 2009

Eltandborste

Låt mig presentera dagens I-landsproblem:

Laddning av eltandborste.

När min tandborste börjar larma om att den behöver laddas är klockan antingen sent på kvällen = jag vill inte sätta den på laddning eftersom jag inte vill ha en laddning pågående när vi sover. Tänk om det blir kortslutning och elen bara står och går och går och så börjar det brinna medan hela familjen nannar kudden.

Eller så larmar den på morgonen - när jag precis skall bege mig iväg till jobbet = då vill jag inte heller sätta den på laddning så att om kortslutningen är ett faktum och ingen är hemma och det börjar lukta mer och mer bränt och... Ja.

Så, frågan är: ska man verkligen behöva sätta ett påminnelselarm på mobilen så att man kan sätta tandborsten på laddning när man kommer hem från jobbet?

Ja, dagens I-landsproblem.

8 kommentarer:

mockapocka sa...

Oj. Det där har jag aldrig tänkt på. Min står på laddning jämt...hm.

Maj Korner sa...

Eller så utgår du helt enkelt ifrån att det inte kommer börja brinna och ställer den på laddning.

Eller ringer brandförsvaret och frågar hur många tandborstbränder de haft i år.

(haha, vilken lust jag fick att ta reda på det nu!)

Mamma J sa...

Men åååh. Det förstår du väl Maj att även om de inte är vanliga så skulle säääkert min bli den första för året ;-)...

Nenny sa...

En till som har saker på laddning över natten, problemet har inte slagit mig. Och jag ser mig själv som en helnojjig person, fast iofs mer rädd för inbrottstjuvar och spöken. Eller lämnar dem på laddning när jag inte är hemma på dagen, då kan ju ändå inte jag brinna upp :)!

Tantti sa...

Och om du skulle göra det, vad hade du gjort om du inte hade haft din mobil laddad eller om den var på ljudlöst?

Mamma J sa...

Jag laddar mobilen med laddare på jobbet oftast. Vill helst inte ladda den över natten heller. Har varit på brandskyddsutbildning på jobbet och blivit sådan här...

Sophie sa...

OCh jag duckar för eventuella problem och laddar mobiltelefoner när helst det behövs och skulle göra det med eltandborsten också.
Men då är jag mer nojig gällande att verkligen stänga av TV'n på knappen och inte bara via dosan...
Både för energiåtgång och även för brandrisk.
Stänger ALLTID av tv'n på knappen!

//Sophie

Mamma J sa...

Jomen, TV:n är vi också duktiga med. Jag måste ju göra något åt alla mina nojor har jag insett... Det blir ju bara värre och värre...