tisdag 18 augusti 2009

Ofrivillig sovmorgon

Ja, det fick jag imorse. Vaknade precis när jag borde ge mig iväg hemifrån.

Ett litet strömavbrott hade gjort att klockradion stod och blinkade på någon helt annan tid än den som var i resten av det här avlånga landet vid just den arla morgonstunden.

Jag var glad att det inte var jag som skulle vara först på plats på jobbet imorse, iallafall.

Imorgon bitti får mobilen agera extra-väckarklocka, som en extra försiktighetsåtgärd. Klockradion får inte förnyat ensamt förtroende. Att försova sig är inget vidare.

3 kommentarer:

Linnea sa...

Orsakat av kortslutning i tandborstladdaren kanske? ;-)

Mamma J sa...

Hahahaha, ja - så klart. Hur visste du det?! ;-)

Angie sa...

Usch vad jobbigt med försovning.
Förresten - vad kul att vi varit på samma camping i Köpenhamn =)