måndag 10 augusti 2009

En viss frihet

Så skönt att få sitta tyst i bilen på vägen till jobbet imorse. Det gav en viss frihetskänsla att få välja och vraka alldeles själv vilken radiokanal som skulle vara på. Valet stod mellan Favorit och Mix Megapol. Hade det fortfarande varit semestertider på Mix Megapol så att den övertrevliga och snuttepluttpratande vikarien varit i etern imorse, så hade valet varit enkelt. Nu var ju Adam och Gry-vikarien Cecilia tillbaka, så då blev det svårare. De avgick dock vinnande ur kampen om mina morgonöron imorse. Nu tror jag dock det blir Favorit istället, har lite (för att inte säga mycket) svårt för Susanne Myrdal.

2 kommentarer:

Sus sa...

Sedan jag började åka kommunalt missar jag alltid morgonradion. Jag lyssnade alltid på Morgonzoo.
KAn tydligen använda mobilen som radio...men då måste jag gå på kurs först...Teknisk idiot liksom.

Mamma J sa...

Men, du vinner ju att du kan läsa! Det kan man ju inte vare sig man är teknisk idiot eller inte, när man åker bil, haha!!