måndag 20 oktober 2008

Bacillskräck

Jag beskylls ibland för bacillskräck. Framför allt för att jag tycker att man skall tvätta händerna när man har varit ute och kommer in, när man har torkat någon i ändan - förslagsvis en hund - när man har varit på toaletten, när man har snytit sig (och usch vad äckligt det är när folk snyter sig vid MATBORDET!). Bara några små exempel...

Jag tar aldrig smakprov på affären och inte heller får mina barn göra det. Och det är möjligt att min noja går utöver det vanliga, men så farligt tycker jag nog ändå inte att det är. Läs bara så rätt jag faktiskt har:

ARTIKEL

Det är ju så äckligt att det knappt är sant! Och visst skall man öva immunförsvaret lite - men det finns ju måtta på det också, kan jag tycka. Eller vad tycker ni?

Sedan kan jag flika in att jag tycker det var rätt man som fick åka hem från Singel-mamman Anette i går, haha!

1 kommentar:

Mie sa...

Men usch:( Jag har inte bacillskräck men det vore kanske hälsosamt att skaffa sig lite av den varan;)