torsdag 16 oktober 2008

Farlig mat

Jag blir faktiskt lite arg när jag läser sådant som i den här artikeln:

Maten farligare än du tror


Tänk att man skall behöva vara kemi-utbildad för att inte få i sig oönskade saker via maten?!

Det är faktiskt lite skrämmande! Jag har mailat mannen i artikeln för att fråga lite om han har några planer på föreläsningar i våra trakter, eller hur man kanske skulle kunna initiera en. Skulle gärna vilja höra mer - och tror att det är många med mig som skulle kunna tänkas vara intresserade också. Så, vi får väl se vad svaret blir - om administrationen runt omkring det är hanterbar så kanske jag orkar dra igång det. Vi får se.

Jag känner mig liite duktig iallafall för att vi duckar för alla lightprodukter iallafall och för att jag alltid gör egna köttbullar. Insåg dock igår när jag kryddade dem med Santa Marias Grillkrydda att den kryddblandningen minsann också innehöll ett oönskat E-nummer (621 tror jag det var...) Suck!

(Och så var det väl iofs det här med godiset..)

2 kommentarer:

Ango sa...

Sån ahär "larm" gör mig egentligen riktigt arg! Allt för att oro folk. Hur mycket av de här tillsatserna äter vi EGENTLIGEN? Hur mycket behövs för att göra skada? Personligen anser jag att om man äter mat gjorda på bra råvaror (dvs inga hel- eller halvfabrikat) är luftutsläppen ett större orosmoln än det med olika kemikalier i maten. Än så länge har ju inte speciellt många dött för att de ätit mat, tvärtom dör extremt många pga bristen på mat.
Kontentan? Jag skiter fullständigt i såna här "larm" eller vad man vill kalla det ;).

Kram
/Ango

Anonym sa...

Hej! Ska svara på ditt inlägg om farlig mat sen, men nu skulle jag vilja be dig om en tjänst. Det är så att jag under kvällen måste göra en annons (jag gör massor av annoner dagligen, men den här är lite annorlunda). Det har verkligen inte med nånting att göra, jag har bara en hemsk tidspress och vill komma på nåt annorlunda. Så då kastar jag ut frågan till dig/er! Annonsen ska vara i en tidning som ska locka folk till en modeshow i Borlänge. www.modeshow.se. Företaget jag arbetar åt ska vara med som sponsorer och får då annonsutrymme dels i tidningen, men uppmärksammas också där och då på kvällen. Företaget säljer ju alltså byggmaterial, skyddskläder, kök, vitvaror, golv, kaminer ja u name it. Allt som har med renovering och nybyggnation att göra. Kan ni hitta på nån rolig idé för att koppla ihop oss med en modevisning. Det tråkiga alternativet är att koppla ihop mode med inredning. Det får bli sista utvägen. Att annonsera nåt snyggt golv, eller kök eller skjutdörrar eller nåt annat trist.

Så tänk nu modeshow och byggmaterial och HJÄÄÄÄLP mig!!! Ska vara klat ikväll/natt....

Kram kram