torsdag 16 oktober 2008

På tal om farlig mat

Och på tal om att jag hade ketchup på de varma mackorna barnen fick idag (vilken fantastisk middag idag va´?! Det är inte alla dagar som ambitionsnivån ligger lika högt som igår när jag rullade en massa köttbullar och gjorde egen brunsås till...)

Jag hade alltså ketchup på istället för tomat eftersom mina kottungar gnäller över tomaten varenda gång de får den - oavsett om den är kall eller varm, men mest om den är varm... Så, då gjorde jag som mamma gjorde när vi var små - jag hade alltså ketchup på istället. Jag orkade inte höra gnället.

Och får man tro den här artikeln så gjorde jag ju bara mina små monster en tjänst! Haha, där fick D som tyckte det var mycket sämre än tomat (visserligen inte lika gott, men banne mig nyttigare! Eller?)

Vaddå är inte allt man läser i tidningen sant? Alltid?!

Inga kommentarer: