tisdag 7 oktober 2008

Tjejhelg

Har jag berättat vad jag och ett gäng med andra tjejer skall göra i slutet av november? Vi skall åka på tjejhelg. Till Ullared!

Ja, jag vet att det kanske låter lite beigt, men vad gör man inte för att få komma hemifrån lite grann utan barn och man och bara göra "något annat"?!

Det är en granne och en kompis till henne som fixar - och de har hyrt stugor och fixat bilar. Själv betalar jag och ser glad ut och åker med och skall fynda julklappar tänkte jag :). En av mina kollegor skall med också. Vi smider planer, haha!

En riktig husmorssemester, eller vad säger ni?!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät väl kanon. Fynda, käka burgare utanför, snacka tjejsnack :-D Trevligt

Anonym sa...

Hmmm....det som finns så väldigt mycket annat man kan hitta på för att komma iväg lite från man och barn....Ullared är inget jag skulle välja om jag ska vara ärlig!! Men du skriver tjej"helg" så det blir ju förmodligen en mysig kväll och en trevlig "andra"-dag såklart...

Mamma J sa...

Ja, det är ju trots allt så att även om jag också hellre skulle välja en spa-helg så är det inte riktigt förenligt med julklappande och annat sådant där som kostar pengar inför den där röda helgen. Att då förena nytta med nöje på detta sätt är inte helt fel i kostnadseffektivitetens tecken.

Som sagt - vad gör man inte? Hade jag sagt "Tack men nej tack" så hade jag inte kommit iväg någon annanstans heller på den här sidan nyår, eller så... Så, därför - man får gripa de chanser som ges. Och ja - vi packar nog lite vin eller något ditåt också, haha!

Tjejsnack är inte att förakta - var man än har det ;)...

Anonym sa...

Alltid bra att förena lite nytta med MKT nöje! : )

Själv har jag inte råd med ngr julklappar(!) i år för jag ska fara på spaaaaaa i slutet av november... Ända till Sandviken och Högbo Brukshotell. ; ) Inte hemma men heller inte så långt borta. Å god mat ska de tydligen ha där. Värsta dessertbordet har jag hört. Hehe, I like.

Nejdå. Eller jodå, jag SKA fara på spa men liiiite juklappar ska jag nog ha råd med.

KRAM

Anonym sa...

Det blir nog riktigt kul, jag blev nästan lite avundsjuk :) Skulle oxå vilja komma iväg på egen hand o njuta av shopping o tjejsnack.

Anonym sa...

Och nästa sommar är det dags för spa!! Då är i alla fall vår minsta 3 år. :)Minns du? Eller vad säger jag? Det är ju J jag pratar med, minnesmästaren. *hihi* Kram!

Mamma J sa...

j-sis: Ja, en del har det bra.... Andra får åka till Ullared *s*...

tezz: Vad kul att se ett nytt "ansikte" - välkommen! Ja, faktiskt ska det bli jätteskönt, just att komma bort och gå och shoppa på helt egen hand i två dagar!!

annak: Jo, minnesmästare kan man väl sägas vara, och jag minns faktiskt det där. Men, jag hade glömt det lite också, om jag skall vara ärlig! Men, det betyder ju inte att Hasseludden inte kan vara något för oss ändå? Tänk dig, Yasuragi - tystnad och lugn... Såå skönt! Eller har vi sagt Selma Lagerlöf? Vad som helst blir alldeles säkert bra!