fredag 24 oktober 2008

Pantad bonde

Jag måste faktiskt säga en sak (eller flera), eftersom jag ju nu inte såg veckans "Bonde söker fru" på vanlig sändningstid i onsdags (HSM3, you know...) - och därför såg avsnittet igår kväll - så då måste jag ju kommentera nu.

Alltså, om någon hade sagt samma sak till mig, som den där pantade Närkebonden sa till hon Linn om hennes kroppsform, så hade jag dissat honom totalt och åkt därifrån. Så där säger man inte! Vad tror han?! Vilken sorts förhållande förväntar han sig kunna spira ur den där inskränkta inställningen?! Han måtte ju ha fått storhetsvansinne när han tror att han kan kläcka ur sig vad som helst? Men, å andra sidan, när han på fullaste allvar tar på sig flytvästen igen för att tjejerna skojat om att de vill ta av honom den, så lade han ju ribban för uppfattningen om hans intelligens. Gud så pinsam!

Iochförsig så gav han ju hintar om detta redan när han sa, i samband med speed-dejtingen i förra veckan, något om att han inte ville konkurrera med någon häst, så de som var uppenbara hästtjejer var han inte så intresserad av... Men, hallå?! Ska hon sitta hemma och sukta och vänta medan han jobbar, för att han inte vill ha konkurrens? Plötsligt inser man varför han behöver söka kärlek i TV.

Så, nu har jag spytt galla klart över honom. För nu, iallafall.

(Och Eva - jag skickar boken när jag läst ut den. 5 kommentarer, varav 2 var svar från mig, tjaaa - det blev ju inget direkt kommentarsrekord..)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Äh vad sjutton... jag kan väl inte läsa och kommentera varje dag jue... du får ha tävlingar med lite längre tidsintervall ju så jag hinner med!

Sophie

Mamma J sa...

Hahaha, jaaa - kanske det. Jag är ju liksom inte van än - det var ju min första "tävling" eller vad man skall kalla det jag hittade på i farten.

Men, när det gäller just att kommentera i gamla inlägg så brukar det upphöra i samma ögonblick som jag lägger in ett nytt. Så, därför tänkte jag i mitt stilla sinne att det kanske skulle vara samma lika den här gången :). Så, det var därför.

Ango sa...

Du har blivit en kommentarsjunkie du *s*.
Jag har aldrig sett ovan nämnda program, någonsin. Jag ogillar kontaktannonsprogram för det har en tendens att vara väldigt udda personer som söker sig dit!
Själv grämer jag mig över att helt fel person blev utröstad ur Idol igår.

Kram
/Ango

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med o tävla men just den här gången var jag inte så sugen på boken i fråga.:) Trevlig helg! Kramar Anna!

Anonym sa...

Jajustedet, jag inte sett det där programmet men hört många reaktioner på det du skriver om så han är nog ganska utdömd den där bonden!

Mamma J sa...

Ango: Ja, du har så rätt. Bekräftelse är ju kul :).

Anna: Då återkommer jag, kanske när jag väl har lyckats komma mig för att börja med "Lyckans hjul" eller så :).

Alla: Och då ska jag låta intervallet vara lite längre. OK?

Mamma J sa...

Ango: Ja, du har så rätt. Bekräftelse är ju kul :).

Anna: Då återkommer jag, kanske när jag väl har lyckats komma mig för att börja med "Lyckans hjul" eller så :).

Alla: Och då ska jag låta intervallet vara lite längre. OK?

Anonym sa...

Åh men tack! Ser fram emot det. Om jag läser nån som jag tror du skulle gilla, så kollar jag självklart med dig om du vill ha den! Jag tycker ditt tidsintrevall var helt laaaagom långt! =)