fredag 10 oktober 2008

Äntligen fredag, eller?

Nu har vi varit och handlat - jag och barnen. Det är ett underskattat nöje att handla tillsammans med tre barn! OBS - nu var jag rejält ironisk! Eller som en annan dagismamma vi träffade där sa "Det är aldrig så skönt att tvätta sig under armarna som på en fredag..." Haha - ni kan gissa hur roligt både hon och jag hade det ett tag där... Nåja, de var hyfsade idag, men det är hursomhelst en gåta hur jag kan glömma bort på en vecka hur det brukar vara. Det är trots allt en del av en ritual på fredagar. Vi liksom far och handlar efter dagis/skola för att lite grann slå ihjäl lite tid innan middagen som är lite senare på fredagar eftersom vi väntar hem D. I veckorna äter vi först och han sen, typ, oftast.

Kvällen skall sedan ägnas åt hårfärgning. Ja, ni som redan vet vad jag tycker om det kan blunda igenom nästa mening. En av universums absolut tråkigaste sysselsättningar är vad jag tycker om det! Men, men...

Så, då vet ni.

1 kommentar:

Nenny sa...

Jag kan tycka att det är rätt okej att handla med hela högen. Har dock vissa punkter som affären måste uppfylla för att det ska funka. 1 Stooora kundvagnar så killarna kan sitta i varsin ände utan att råka nudda varandra, och alla varor ska få plats emellan. 2 Man måste kunna parkera nära ingången så de små kan röra sig bland alla bilar utan allt för stor risk. 3 Affären måste bjuda alla små på bananer. 4 Scanner är ett måste, snabbt in, koll på vad saker kostar, snabbt ut, inga köer, packar ner direkt.
Sen är det bara att ta ett djupt andetag och köra! Svettigt - ja!!!