onsdag 22 oktober 2008

Fortsättningen

Ja, hon fick då ringa upp mig imorse, när hon vaknat. Den där riktigt exalterade glädjen uteblev, stackars liten hon var supertrött, alldeles nyvaken... Men, sedan när hon kommit igång hade hon bubblat om det med D och brorsorna vid frukosten och med kompisarna när hon kom till skolan. Och när jag sedan kom och hämtade henne var hon på G. Hem och duscha (för det insåg vi ju att det skulle bli för sent för när vi kom hem) - och fixa till sig lite extra så där. Hon fick låna en sjal av mig som hon tjatat om att få låna - långa örhängen som hon inte heller har fått låna förut - och läppglans och lite parfym. Kjol och tunnstrumpor och linne till detta, gjorde henne premiär-redo.

Sedan åt vi middag och så fort D kom hem så stack vi. Hon var pirrig och när vi kom utanför bion och hon såg skyltarna med High School Musical 3 på så sa hon med upphetsning i rösten att "Tänk att jag skall få gå och se den där. NU!!"

Salongen var fullsatt och så började filmen. Hon satt mer eller mindre som trollbunden hela tiden - hon åt inte ens upp allt sitt godis. Och när vi gick ut sedan så sa hon att hon tyckte att den var mycket bättre än de andra två (och då skall ni veta att 2:an som hon har hemma har hon sett typ 100 gånger) - så jag antar att det var ett bra betyg. Hon sa också att det var mycket mer musik i denna än i de tidigare (jag har ju bara sett delar av 2:an om jag skall vara ärlig, så jag har ingen aning om några jämförelser).

Men, hursomhelst - från synvinkeln av en gammal "sucker" för den här typen av film så kan jag säga som så att den var jättebra! Och åååh så kär jag hade varit i den pojken om jag hade varit 20 år yngre. Oj oj oj!

Och - jag tycker verkligen att det är något visst med manliga män (ok, i det här fallet är det väl mer pojkar, men ändå) som dansar så där som de gör. Synkat, snyggt... Ja. Så är det.

Så, jag och T har enats om att när den kommer på DVD så ska vi se den igen. Några gånger!

Vår kväll tillsammans har varit supermysig och det var en mycket nöjd och trött tjej som kröp i säng när vi kom hem. Nu skall den trötta och nöjda mamman göra detsamma!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vilken mysig kväll ni haft! Kul att hon blev så nöjd, och du också! :) Kram!