söndag 19 oktober 2008

Julklappar?

Jaha, då skall man försöka producera önskelistor till höger och vänster. Eller ja, kanske inte så många håll för min egen personliga del. I vår familj (eller snarare min infödda familj om man säger så) så drar vi en lott och så får man en person att köpa för 500:- till. Men, till den person som lottas att köpa till en själv - den måste man ju hursomhelst fixa lite förslag till. Och det var ju betydligt lättare sagt än gjort. Kan någon hjälpa mig? Vad önskar jag mig? Eller snarare: vad önskar du dig? Kanske det är något som låter så bra att jag kan sno idén?

När det gäller barnen så är ju T hyfsat enkel eftersom hon själv producerar en lista "in no time". Men, killarna? På deras lista står just nu skridskor och hela filmer (d v s inte sådana där ihopklippta snuttar) om Madicken, Ronja, Emil och Barnen i Bullerbyn.

Vad önskar sig era barn? Vad skall ni köpa till era barn? Ge mig lite uppslag, jag känner att jag behöööver det!

(Och så förlitar jag mig på läsare som kommenterar högst sporadiskt... Jaja... Hoppet är väl det sista som överger en, eller vad är det man säger?!)

7 kommentarer:

Ango sa...

Julklappar är det ständiga dilemmat. Jag är lika trist som varje år och önskar mig ingenting... eller jo, det gör jag säkert, men kommer inte på något. Visst, böcker sitter aldrig fel, och det är kul att få en bok som någon annan tror att jag ska gilla. En hushållsassistent vill jag ju ha, men 4000:- är lite väl kanske. Annars, njae, jag vet inte om det är något jag saknar så där.
Barnen då. Victor önskar sig massor av Bilar (Disney's Blixten & Co) och så mängder av prylar från Thomas tåget. Lego, en lyftkran och byggfordon i alla möjliga och omöjliga varianter. Rätt enkelspårigt och lätt sådär. Tjejerna då; Paulina önskar sig främst en egen hemnyckel...men det ska hon få i födelsedagspresent så hon kan ha den och "träna" sig i att ha en. En Bratz sminkdocka vill hon ha och en massa "pysselset" (gör egen tvål, egna sudd, egna studsbollar osv), Hello Kitty-prylar, Camp Rock-prylar, Olaprylar (han är ju sååååå snygg enligt Paulina) och nu vill hon väl helst ha Jesperprylar också (gud, de har idoler, de är stora nu).
Simone önskar sig ett sminkhuvud, telefon (sån där lekvariant där två telefoner sitter ihop med sladd), Bratz-prylar, My little pony-prylar, walkie talkie, köksprylar (leksaksvarianter...sånt som de får varenda jul...och som de lekt sönder till nyår), askungen (vet inte vad det var, men det var några små figurer), Polly pocket, High Scool-musical prylar m.m.
Traditionella leksaker med andra ord ;).

Kram
/Ango

Nenny sa...

Jag börjar med mig själv, jag vill ha en symaskin och Filippa K muggar gärna Splash. Och varför inte ett coolt halsband. Min T är ju precis som din T inget större problem, kläder och förbrukningsprylar går det åt mängder av här. Musik, filmer och böcker i mängder till henne. Killarna älskar även de böcker och kommer nog få ett gäng sånna, lego har S börjat med, äventyrsfilmer gillar de som alla kan se bara det är svenskt tal, kanske en liten cdspelare till deras rum, kläder med rätt motiv på, påslakan med superman vet jag att de vill ha. Tvål/schampo med motiv på går hem här, tågbana har länge stått på önskelistan, ja kanske lite hjälp.

Anonym sa...

Vad gäller 3-åringarna tycker jag att det är ganska lätt att komma på grejer. Träjärnvägsprylar! Hus, broar, korsningar...det finns massor med spännande attiraljer. Överväger att uteslutande önska det åt O, han ÄLSKAR att bygga järnväg (å jag med ; ).

Annars så gillade du ju drakdräkten O fick i födelsedagspresent... Från Fantasikompaniet.se, jättefin. Biobiljetter..? Om inte till dem så kan ju DU önska dig det. : )

Kram.

Anonym sa...

Och vad gäller guddottern min (allas vår T), hon må producera en låååång lista (som sagt, önskelista inte beställningslista) men jag tror jag vet var jag ska plocka ihop ett kit åt henne...på PANDURO! Oj oj oj vad mycket skoj det finns i den affären, det måste vara ett Mecka för den pysslige. Jag som inte ens får iväg vanliga traditionella julkort gick och funderade på att knåpa ihop mina egna när jag var där för att shoppa en 4-årspresent. Probably not gonna happen, men ändå.

Anonym sa...

Filip ska få en "laptop" från FisherPrice, en radiostyrd bil (det är nog mer Rikard som är sugen på den dock..), dvd-filmer, räls till hans brio-tågbana, och lite annat plock. :)

Lycka till med julklappsbestyren!
Jag ska (försöka) börja köpa tidigt i år, för att slippa stressen dagarna innan julafton.. :) Vi får väl se hur det går med den saken..

Mamma J sa...

Tack för alla bra tips! Skall suga lite på dem :)!

Anonym sa...

Jag vill knappt tänka på julen än, men hur det än är så kommer man inte undan -dottern har pratat om jul sedan en månad tillbaka redan...*suck* Hon önskar sig bara leksaker som mjukishundar som kan röra på sig och skälla och Polly Pocket (vad hon nu ska med det till)och så ett marsvin. Jag vet inte vad jag ska köpa till henne än, jag vill åka till Ullared och titta runt och se vad jag hittar, men får väl se om det blir av. För egen del önskar jag mig bara pengar och presentkort på IKEA. *ler*