torsdag 30 oktober 2008

Ytliga bloggar

Jag är lite fascinerad över hur totalt ytliga många av de där riktigt stora bloggarna är. Nu ska jag inte säga att jag följer dem slaviskt på något sätt - men genom fönstret som också kan kallas "Bloggkommentatorerna" så får man ändå en viss inblick.

Alltså, hur kan det bli så att man blir så stor på något så otroligt ytligt som att blogga om vad man har på sig?

Ja, jag vet - jag kanske inte heller är så djup med mina inlägg om halka och tvätt av lakan, haha, och jag strävar inte efter att bli berömd heller. Men, ändå - jag fascineras.

Då är det ju bloggar som den om Abbe som är betydligt mer "värda" att uppmärksammas, tycker jag. Och därför så tipsar jag om att läsa om Abbe, som är lite drygt 3 månader äldre än mina killar och har haft uppförsbacke sedan han föddes med en mycket ovanlig kromosomdefekt (kan man väl kalla det?) Du hittar bloggen om honom HÄR

Ska det röstas på någon blogg som en favorit hit eller dit, så borde det vara en som berör på ett lite mer djupgående sätt. Tycker jag.

3 kommentarer:

Ango sa...

Jag fascineras också av hur vissa lyckas ha miljarder läsare bara genom att inte berätta ett dugg. Visst mitt liv är inte heller intressant för någon annan än mig egentligen, men ibland har jag funderingar...kring mer än bara färgkombinationer och "vill ha" från Gucci, Prada och Armani...typ.
Abbesidan ska jag kika in på!

Kram
/Ango

Anonym sa...

Jo, ibland undrar man HUR vissa bloggar blivit så populära. Men å andra sidan, jag tycker det kan vara roligt att läsa om kläder och kändisar om det är skrivet på rätt sätt (enligt mig då *hihi*) och de som läser de "ytliga" bloggarna kanske tycker att våra är rent trams. Det är tur att det finns så många bloggar att välja bland så alla kan bli nöjda! :) Trevlig helg, kram!

Mamma J sa...

Ja, jag kan också tycka att de bloggar där det tänks, funderas och dryftas lite annat än färg på de nya skorna - är intressantare än de där det typ bara gör det.

Men, som du säger Anna - till viss del förstår jag ändå att de fyller ett visst behov. Men, inte i de här storleksordningarna. Helt obegripligt, för mig.